"Zbiranje podpisov kljub doseženemu številu 40.000 še ni končano," je povedal pobudnik Vili Kovačič na novinarski konferenci inicitaive Davkoplačevalci se ne damo. "Potrebujemo močno varnostno rezervo, kajti oblast, ki je napovedala, da do tega referenduma ne sme priti, je goljufiva in izrazito nedemokratična," je bil oster.
Pobudnik referenduma je vlado označil za goljufivo, z argumentom, da je premier Miro Cerar koprskemu županu Borisu Popoviću obljubil "fiktivni dvojni tir". Slednji je zato obrnil hrbet referendumu v zameno za dodatne občinske nadzornike v Luki Koper, zamenjavo direktorja Luke in konec policijskih preiskav zoper njega, je prepričan Kovačič.
Duhovnik: Dogovor je koruptiven
Tudi profesor na ljubljanski strojni fakulteti in avtor ene od različic projekta Jože Duhovnik meni, da je sklep vlade o tem, da bo Slovenija dobila dvotirno progo, posledica "koruptivnega dogovora" med Cerarjem in Popovičem in da vlada nima namena zgraditi dvotirne proge, ampak želi ustvariti vtis, kako bi rada začela graditi obravnavani projekt.
Kot je ponovil Duhovnik, ki je sicer v Londonu in se je v novinarsko konferenco vključil prek spleta, je referendum potreben, ker vladni projekt zagotavlja gradnjo proge šele leta 2026, še danes pa ni jasna niti njegova vrednost.
Cena hitro pada
Pojasnil je, da je imela vlada izhodiščno osnovno ceno za projekt najprej postavljeno pri 1,4 milijarde evrov, nato jo je znižala na 1,2 milijarde, na seji komisije DZ-ja za nadzor javnih financ pa je bil govor o 980 milijonih evrov. Tej številki je treba po besedah Duhovnika dodati še 100 milijonov za povečanje samega premera cevi, kar pomeni, da bo osnovna cena 1,1 milijarde evrov, in ne pod milijardo evrov, je dodal.
Naš predlog ostaja enak, štirikilometrski predor, takšno širitev pa je mogoče narediti do leta 2022, je še poudaril in dodal, da se še vedno zavzemajo za srečanje s strokovnjaki vseh različic projekta v naslednjih treh mesecih.
Josipovič: Tir naj bo ob obstoječem tiru
Kovačiču in Duhovniku se je na konferenci pridružil še neodvisni strokovnjak za področje geografskih raziskav Damir Josipovič. Tudi on je poudaril, da je širitev železniške proge med Koprom in Divačo nujna, a mora biti drugi tir zgrajen ob obstoječem tiru. To je okoljsko najsprejemljivejša in najcenejša možnost, je poudaril.
Vladni projekt po Josipovičevih opozorilih prinaša možnost zrušitve flišnih vbodov tinjansko-vinjanskega predora, poseganje v kraško pretakanje in napajanje vodonosnika, prinaša neizmerne količine vgrajenega betona in neprimerne lokacije odlagališč izkopanega materiala. Kritičen je bil tudi do nevključitve stroke in laične javnosti v pripravo projekta.
"Zakon, ki ga napadamo z referendumom, uzakonja dolgoročno korupcijo, ob tem pa za več kot 14 let podaljšuje gradnjo proge med Koprom in Divačo," je zatrdil. Prebivalce Črnega Kala je Kovačič pozval, naj ne sledijo Popoviču in naj se zavzamejo za tisto različico gradnje železniške proge, ki bo dosegljiva do leta 2022, sicer bo Luka Koper dolgoročno oškodovana, pokrajina Črnega Kala in Kraškega roba pa degradirana, je dodal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje