Direktor Sistemske tehnike Milan Švajger je zatrdil, da so jih o nepravilnostih pri poslu še posebej prepričali razpustitev Cviklove preiskovalne komisije, preiskave kriminalistov doma in na Finskem ter nedavni odstop direktorja Patrie Jorma Wiitakorpija.
Švajger znova poudaril, da niso bili obravnavani pošteno
Švajger je znova poudaril, da njihova ponudba ni bila obravnavana pošteno in enakovredno, saj naj bi iz dozdajšnjih analiz izhajal dvom o poštenosti postopka izbora najboljšega ponudnika oklepnikov po vseh merilih, in sicer tako pri ocenjevanju tehnične učinkovitosti vozila kot komercialne učinkovitosti ponudbe.
Po njegovih besedah so se namreč med postopki izbora in po njih spreminjali pogoji ocenjevanj, na koncu pa je bil izbran ponudnik, ki nima niti ene reference s področja proizvodnje in servisiranja oklepnih vozil.
"Nove informacije kažejo na goljufijo članov komisije in Morsa"
Dve leti po izboru v javnost prihajajo podatki, ki po mnenju vodstva Sistemske tehnike jasno kažejo na goljufijo in oškodovanje, ki so ga povzročili člani komisije in zaposleni na obrambnem ministrstvu. Kot je dejal Švajger, so ti vplivali na potek izbora in predvsem na podpis pogodbe v dobro tujega dobavitelja.
V Sistemski tehniki dopuščajo možnost, da minister Karl Erjavec, ki je dobival že izdelane ocene in informacije, za to ni vedel. Kljub temu so prepričani, da bodo glede na pogoje iz podpisane pogodbe v primerjavi s ponudbo Sistemske tehnike slovenski davkoplačevalci plačali več in da bo Slovenska vojska dobila oklepna kolesna vozila 8 X 8 veliko pozneje in z veliko slabšo oborožitvijo, kot je zahteval razpis, ki se ga je njihova družba v ponudbi držala.
Vozil ne bodo izdelovali v Šoštanju?
Švajger se je dotaknil še upoštevanja dogovorjenega deleža domače industrije in delovnih mest pri sklenjenem poslu. Po njegovih podatkih izdana izvozna dovoljenja, podpisal jih je finski minister za obrambo, potrjujejo sum, da bodo v Šoštanju vozila le sestavljali, ne pa tudi izdelovali. Če bi se to res zgodilo, bi domači delež zdrsnil iz navedenih v ponudbi več kot 30 odstotkov na vsega pet do sedem odstotkov.
Prav tako je po njihovem mnenju vprašljiv dobavni rok, saj bi po Švajgerjevih besedah, če bi bila izbrana njihova družba, SV v operativnih enotah že imel na voljo okoli 50 primerno opremljenih oklepnikov. V preteklih desetih letih je namreč Sistemska tehnika SV-ju dobavila 85 valukov brez enega dneva zamude.
"Vpleteni v afero isti kot v orožarski aferi po osamosvojitvi Slovenije"
Prvi mož ravenske družbe ni mogel niti mimo imen, vpletenih v tokratne posle, saj so ta po njegovih besedah "presenetljivo" ista kot ob osamosvojitvi Slovenije, ko je zaradi embarga na uvoz orožja vlada na predlog takratnega obrambnega ministra Janeza Janše kupila iz proračunskih sredstev licenco za proizvodnjo kolesnih oklepnih vozil 6 X 6. Tudi takrat so namreč pri poslih sodelovali Walter Wolf kot posrednik, Wolfgang Riedl kot direktor marketinga v Steyrju in Marjan Senica kot direktor v predhodnici Sistemske tehnike STO Ravne, na ministrstvu za obrambo pa Jože Zagožen in Ivan Črnkovič.
Erjavec: Odstopiti bi moral Švajger, ki je napisal tako slabo pogodbo
Zaradi vsega navedenega je Sistemska tehnika pozvala k Erjavčevem odstopu. Minister je v odzivu na to zahtevo za TV Slovenija dejal, da bi moral odstopiti Švajger, "ker je pripravil tako slabo pogodbo". Poleg tega je poudaril, da upa, da direktorja Sistemske tehnike Patria ne bo tožila, "glede na to, da očita koruptivna dejanja podjetju Patria".
Predsednika vlade Janeza Janšo poziv k odstavitvi ministra za obrambo ne preseneča, "saj se zahteve po odstopih v zadnjem času kar vrstijo". Razrešitev Erjavca se mu ne zdi potrebna.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje