Kartelno dogovarjanje gradbenih podjetij še vedno odmeva, pod drobnogled ga je vzel varuh konkurence, vse bolj pa se razkriva, da smo davkoplačevalci slovenske avtoceste preplačali tudi za 30 odstotkov. Ker so nekateri veliki gradbeni projekti še pred nami, bo v prihodnje takšne stvari treba preprečiti.
Napovedujejo se sestanki
Predsednik vlade sicer zatrjuje, da je prvi pregled pokazal, da ima Slovenija relativno urejeno protikartelno zakonodajo, saj imamo vsaj pet zakonov, ki to urejajo. Kot kaže, pa država prepočasi odreagira na takšne stvari, zato je za prihodnji teden sklical sestanek z nekaterimi ministri.
"Govoril sem z vsemi ministri in direktorjem Urada za varovanje konkurence in jih prosil, da mi povedo, kaj lahko vlada ali DZ storita, da bi bilo vzpostavljeno vse za pravno osnovo in uspešnejšo implementacijo zakonov o protikartelnem dogovarjanju," je pojasnil Pahor.
Kako v takih razmerah pomagati gradbeništvu?
A stvari so za vlado po njegovih besedah v trenutnih razmerah tudi zapletene, saj imajo nekateri ministri nalogo, da čim prej pripravijo ukrepe za spodbudo in krepitev gradbeništva. Slovenija je bila prva med državami 27-erice po rasti industrijske proizvodnje, razen v gradbeništvu, kjer zaostajamo najbolj in kamor je kriza prišla z zamikom.
Pahor se zato sprašuje, kako naj vlada pomaga gradbeništvu, hkrati pa sankcionira vse tiste, ki so pripomogli h kartelnemu dogovarjanju, da ne bo narobe razumljena. Hkrati pa vidi še eno resno težavo - gradbenim podjetjem vse večjo preglavico dela likvidnost podjetja in bi torej potrebovala posojila.
Dogodki lahko vplivajo tudi na banke
"Ali bodo banke pripravljene kreditirati velike gradbene ustanove v tej situaciji, v kateri ne moremo vedeti, kaj se bo zgodilo v njihovimi vodilnimi, ki so osumljeni kartelnega dogovarjanja," razmišlja premier.
Zato se bo prihodnji teden sestal tudi s predstavniki bank in skupaj z ministri za finance, gospodarstvo ter razvoj poskušal pregledati situacijo, da bi skupaj dosegli boljše razmere za gradbeništvo, ne da bi po njegovih trditvah vplival na poslovanje bank.
Likar: Vlada bi morala bolj poskrbeti za konkurenčnost
Predsednik preiskovalne komisije DZ-ja za gradnjo avtocest Rado Likar, SDS, pa meni, da bi si morala vlada bolj prizadevati za večjo konkurenčnost na trgu gradbenih surovin, denimo, peskokopov, saj ima tu nekaj podjetij monopolni položaj. Prav tako je cene višala odsotnost tuje konkurence pri gradnji avtocestnega križa, je opomnil.
Likar je napovedal še, da bo komisija, ki jo vodi, pregledala navedbe o kartelnem dogovarjanju pri gradnji avtocest. Med drugim naj bi zaslišala tudi vse nekdanje predsednike uprav Darsa, pa tudi nekdanje ministre.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje