Za najmanj 20 izposojevalnic, kolikor jih pričakujejo na občini, so predvideli tudi okvirne lokacije, ki se nahajajo predvsem v središču mesta ter za Bežigradom in v Šiški. Foto: EPA
Za najmanj 20 izposojevalnic, kolikor jih pričakujejo na občini, so predvideli tudi okvirne lokacije, ki se nahajajo predvsem v središču mesta ter za Bežigradom in v Šiški. Foto: EPA
Ljubljana
Podrobnejšo predstavitev projekta bo občina izvedla v okviru predstavitvenih sestankov, dokončna vsebina projekta pa bo opredeljena v drugi fazi konkurenčnega dialoga, piše v razpisu. Foto: MMC RTV SLO

Na ta način želi MOL vzpostaviti sodoben sistem izposoje koles, ki bo na voljo najširšemu krogu uporabnikov, saj načrtujejo najmanj 20 izposojevalnic s skupaj najmanj 200 kolesi.

Kolesa bodo na razpolago 24 ur 365 dni na leto
Občina od zasebnega partnerja pričakuje, da bo zagotovil primerne, ustrezno razporejene in med seboj povezane lokacije za izvajanje koncesijske dejavnosti, da bo na izbranih lokacijah, kjer bodo izposojevalnice, zagotovili dostop do javne infrastrukture, kot sta elektrika in optika, in da bo omogočil ustrezen nadzor nad izvajanjem koncesionarske dejavnosti.

Sistem izposoje bo moral biti preprost, prav tako bodo morala biti preprosta kolesa - torej robustna, odporna na vremenske vplive in vandalizem, saj bodo morala biti na razpolago 24 ur na dan 365 dni v letu.

Bo treba plačati akontacijo?
Uporabniki bodo morali imeti na voljo možnost preprostega in brezplačnega najema koles, zagotovljena jim bo morala biti ustrezna servisna služba, sistem izposoje pa bo moral biti opremljen tudi z uporabo plačilnih kartic in kartice Urbana. Predvideti bo treba še prerazporejanje koles glede na dnevne špice.

Ponudniki se morajo na razpis prijaviti do 11. marca, prijavi pa morajo predložiti natančen opis sistema izposoje koles in predlagati način za njegovo implementacijo.

Koncesija za 15 let
Projekt je korenine pognal, ko so ljubljanski svetniki januarja podprli akt za dodelitev koncesije za javni sistem izposoje koles, ki bo urejen na podlagi javno-zasebnega partnerstva, izbrani partner pa bo koncesijo dobil za 15 let.

V razpisu, objavljenem na spletni strani MOL-a, je v popisu cilja projekta zapisano, da želi občina z njim občanom, obiskovalcem in turistom omogočiti učinkovit in okolju prijazen prevoz po Ljubljani s kolesom. Z vzpostavitvijo javnega sistema izposoje koles naj bi dopolnili javni prevoz po prestolnici.

Projekt okolju prijazen
Izposojevalnice koles bodo prispevale k znižanju emisij CO2-ja v mestu, k povečanju deleža neamortiziranega prometa, k zniževanju hrupne obremenitve okolja in k zmanjšanju ravni onesnaženosti zraka, je tudi mogoče v razpisu.