Najbolj klican (142.792) je tudi lani bil ljubljanski regijski center za obveščanje. Foto: BoBo
Najbolj klican (142.792) je tudi lani bil ljubljanski regijski center za obveščanje. Foto: BoBo

Za mednarodni dan številke za klic v sili je bil izbran prav 11. februar, saj se brez ločil datum zapiše kot številka 112. Odločitev o uvedbi enotne evropske številke za klic v sili 112 je vrh EU-ja sprejel leta 1991, Slovenija pa jo je uvedla med prvimi, leta 1997.

EU je v začetku novega tisočletja z direktivo predpisala, da morajo biti klici na 112 brezplačni ter da mora biti na tej številki ljudem dosegljiva nujna medicinska pomoč, pomoč gasilcev, nujna veterinarska pomoč, pomoč gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot in policije, četudi v državi delujejo tudi druge nacionalne številke klica v sili.

V Sloveniji s klicem na številko 112 neprekinjeno in vse dni v letu prikličemo vse reševalne službe in tudi policijo, ki pa jo lahko s številko 113 pokličemo neposredno. V okviru Uprave RS za zaščito in reševanje (URSZR) deluje 13 regijskih centrov za obveščanje, ki z neprekinjenim dežurstvom vse dni v letu zagotavljajo učinkovito službo za nudenje pomoči v primeru nesreč.

Od leta 2015 lahko na območju celotne Slovenije vozniki in potniki v vozilu ročno sprožijo klic v sili prek sistema eKlic. Klic pa se sproži tudi samodejno, ko senzorji, vgrajeni v vozilu, zaznajo hudo nesrečo.

Kaj povedati ob klicu na 112?

Ob klicu mora klicatelj povedati, kdo kliče, kaj se je zgodilo, kje in kdaj se je to zgodilo, koliko je ponesrečencev, kakšne so poškodbe in okoliščine na kraju nesreče ter kakšno pomoč potrebuje.

Na pomoč lahko v Sloveniji pokličemo prek tekstovnega klica na 112 preko sistema WAP, kar je pomembno predvsem za gluhe in naglušne ljudi. Številko v sili je možno priklicati tudi z enostavnim SMS-sporočilom, poslanim na številko 112.

Po podatkih Uprave za zaščito in reševanje so lani centri za obveščanje prejeli 524.656 klicev na pomoč, kar je skoraj dva odstotka več kot v letu 2020, večinoma so klicatelji potrebovali nujno medicinsko pomoč. Najbolj klican (142.792) je tudi lani bil ljubljanski regijski center za obveščanje, v vseh regijah pa so največ klicev imeli v septembru, juniju in oktobru.

V letu 2021 so regijski centri za obveščanje prejeli tudi 2668 klicev prek sistema eKlic in 36.739 SMS sporočil na številko v sili 112, je uprava za zaščito in reševanje zapisala v objavi na spletni strani vlade.