Sekcija dimnikarjev pri GZS ne želi spremembe sistema podeljevanja koncesij, ampak spremembe cenika. Ministrstvo je po njihovem mnenju neutemeljeno znižalo urno postavko in ceno posameznih storitev. Foto: MMC RTV SLO
Sekcija dimnikarjev pri GZS ne želi spremembe sistema podeljevanja koncesij, ampak spremembe cenika. Ministrstvo je po njihovem mnenju neutemeljeno znižalo urno postavko in ceno posameznih storitev. Foto: MMC RTV SLO

Najbolj pa nas moti, da so nekompetentne in nestrokovne osebe posegale v določila, v kolikem času naj bi dimnikar storitev tudi izvedel. Neki birokrat na ministrstvu ne more brez sodelovanja stroke določiti, da naj se storitev, ki je do zdaj trajala eno uro, po novem opravi v pol ure. To je neodgovorno. V ceniku so tudi zajete naprave, ki sploh ne obstajajo, ni pa naprav, s katerimi smo obvezani opravljati storitev.

Aleksander Županek za MMC
Ministrstvo za okolje
Ministrstvo pravi, da novi cenik uvaja delovni nalog, na katerem državljan s podpisom potrdi strinjanje s ceno in porabljenim časom za dimnikarsko storitev. Foto: MMC RTV SLO
Dimnikarji
Zdaj se dogaja tudi to, da uporabiki dimnikarjem za hrbtom stojijo z merilci časa in od njih zahtevajo, da delajo čim hitreje, saj bodo plačali samo za čas, ko je dimnikar pri njih, opozarjajo koncesionarji. Foto: RTV SLO
Dimnik
Medtem ko se koncesionarji pritožujejo nad novim cenikom, pa civilna iniciativa Dimnik zahteva, da se popravi dimnikarska zakonodaja tako, da bi državljani lahko sami naročali dimnikarske storitve, ko jih bodo potrebovali. Foto: MMC RTV SLO

Ministrstvo za okolje je tarča številnih in različnih kritik. Že dobro leto mali dimnikarji tožijo, da način podajanja koncesij, po katerem po njihovih besedah največ točk prinese višja izobrazba in ne usposobljenost za delo, ni primeren. Zdaj pa so na ministrstvo svoje pritožbe usmerili še dimnikarji, ki so koncesije pridobili.

Nezadovoljni so tako mali dimnikarji kot nekateri uporabniki dimnikarskih storitev. Pozivajo k državljanski nepokorščini. Več preberite na:
Pobuda Dimnik pozvala k državljanski nepokorščini

Ministrstvo je cenik spremenilo samo
Vlada je na predlog okolijskega ministrstva decembra spremenila način obračunavanja dimnikarskih storitev. Pri tem pa ni poskušala dobiti soglasja koncesionarjev, hkrati je kot podlago za spremembe predstavila analizo pritožb uporabnikov, ki ni bila izvedena, je za MMC pojasnil predsednik sekcije dimnikarjev pri Gospodarski zbornici Slovenije Aleksander Županek.

"Ministrstvo je dolžno pred spremembami uskladiti stvari z izvajalci, kar pa se v tem primeru ni zgodilo. Ministrstvo je namreč samoiniciativno, brez sodelovanja gospodarske ali obrtne zbornice ter brez preverjanja dejstev, ki naj bi bila vzrok za spremembe, samo spremenilo cenik. Menimo, da je sprememba neutemeljena in celo nezakonita," pravi Županek. Zahtevali so tudi analizo, ki je bila vzrok za spremembe, a so dobili odgovor, da tak dokument ne obstaja.

Ministrstvo: Pregledali smo več tisoč pisem
"Analiza ni nujno dokument," pa so za MMC zatrdili na ministrstvu za okolje. Ta izraz so le uporabili za to, da so pregledali več tisoč pisem, v katerih so se državljani pritoževali nad delom dimnikarjev, ter pripomb in predlogov različnih javnost, ki so želele, da se stanje na tem področju drugače uredi.

"Velike večine pisem državljanov ni mogoče opredeliti kot »uradno pritožbo«, saj so nam v pismih ljudje najpogosteje izražali negodovanje in jezo nad cenami dimnikarskih storitev, oziroma ceno, ki jim jo je za dimnikarsko storitev zaračunal dimnikar," dodajajo. Kot primer so navedli, da so ljudje za merjenje dimnih emisij na plinski peči in čiščenje dimnika plačali 33,50 evrov, dimnikar pa za storitev ni potreboval niti 10 minut.

Dimnikarji pripravljajo ovadbo
A v sekcijah dimnikarjev pri GZS-ju in obrtni zbornici s tem niso zadovoljni, zato bodo zoper odgovorno osebo na ministrstvu za okolje vložili ovadbo zaradi namernega zavajanja vlade, ki je omogočilo spremembo načina obravnavanja dimnikarskih storitev. Pričakujejo tudi, da bo država pokrila izpad dohodkov, ki ga bodo občutile dimnikarske službe. Osnovna prodajna cena se je po novem ceniku znižala za 10 odstotkov, kar pomeni, da se je strošek na minuto znižal iz 44 centov na 40 centov, določene cene pa so nižje tudi za 30 odstotkov.

Strošek vseh izvajalcev dimnikarske dejavnosti v Sloveniji po Župankovih besedah na leto znese 20 milijonov evrov, novi cenik pa po grobih ocenah prinaša izpad 6 milijonov evrov prihodka. "Ob podpisu koncesijskih pogodb nam je bil predan cenik storitev, ki bi naj pokrival strošek naših storitev. V pogodbi je navedeno, da nam je država dolžna pokriti razliko v stroških zaradi sprememb v času trajanja koncesijske pogodbe, torej zmanjševanje storitev ali trajanja storitev in cen, ki niso utemeljene," dodaja. Če jim bo torej uspelo dokazati neutemeljenost sprememb, bo razlike iz proračuna morala poravnati vlada.

Uporabniki so v neenakem položaju
Najbolj pa jih moti, da trenutno obračunavanje storitev postavlja uporabnike v neenak položaj, saj lahko dimnikar za isto storitev zaračuna različno ceno. "Če ti kdo ni všeč, boš pri njem maksimalno predpisan čas in boš zaračunal maksimalno ceno, pri drugem pa boš storitev opravil hitreje in zaračunal manj. To je diskriminatorno do uporabnikov, saj naj bi se v javni službi za enako storitev plačala enaka cena," poudarja Županek.

Omogoča se mobing nad dimnikarji
A hkrati imajo moč tudi uporabniki, ki zdaj po njegov besedah dimnikarju za hrbtom stojijo z merilcem časa ter ga priganjajo, naj storitev čim hitreje opravi. "V sklepu piše tudi to, da je nesporen znesek storitve samo tisti, o katerem se dimnikar sporazume z uporabnikom. Uporabniki tako lahko rečejo, plačam vam samo 30 minut, čeprav ste bili tukaj celo uro. S tem dokumentom tako ministrstvo za okolje posredno omogoča, da uporabniki nad dimnikarji izvajajo mobing," je prepričan naš sogovornik.

Ko smo ga povprašali, ali bi bilo morda treba spremeniti celoten način podeljevanja koncesij, ki ga kot diskriminatornega označujejo predvsem manjše dimnikarske dlužbe, pa je Županek zatrdil, da v dimnikarji ne vidijo težav pri podeljevanju koncesij. "Želja po spremembah določanja koncesij je samo na strani večno nezadovoljnih uporabnikov vseh komunalnih storitev in tistih, ki jim na razpisu ni uspelo," je prepričan.

"Ne moremo vsi plačevati napak nekaterih"
Strinja pa se, da tudi v njihovi panogi med koncesionarji obstajajo določeni izvajalci, ki dejavnosti ne opravljajo tako, kot bi jo morali. Za te bi po njegovih besedah moralo poskrbeti ministrstvo ter jih opozoriti ali kaznovati na podlagi nadzora, ki ga upravljajo. "Ne more pa cela dejavnost plačevati zato, ker so med nami taki, ki ne sodijo v dimnikarsko dejavnost," je sklenil.

Najbolj pa nas moti, da so nekompetentne in nestrokovne osebe posegale v določila, v kolikem času naj bi dimnikar storitev tudi izvedel. Neki birokrat na ministrstvu ne more brez sodelovanja stroke določiti, da naj se storitev, ki je do zdaj trajala eno uro, po novem opravi v pol ure. To je neodgovorno. V ceniku so tudi zajete naprave, ki sploh ne obstajajo, ni pa naprav, s katerimi smo obvezani opravljati storitev.

Aleksander Županek za MMC