Dobri bomo, ko bo odzivov veliko, je dejala varuhinja gledalčevih pravic Miša Molk. Foto: MMC RTV SLO/Stane Sršen
Dobri bomo, ko bo odzivov veliko, je dejala varuhinja gledalčevih pravic Miša Molk. Foto: MMC RTV SLO/Stane Sršen
Odzivi
Največ odzivov pride po elektronski pošti, pri čemer Miša Molk poudarja, da upošteva le tiste, ki so utemljeni ter vsebujejo naslov in telefonsko številko pritožnika. Foto: MMC RTV SLO

Največ pritožb je bilo povezanih z uvajanjem digitalnega signala. Te so bile tehnične narave in večinoma že zadovoljivo rešene. Med najaktualnejšimi kritikami, prav tako povezanimi s tehnologijo, je bila neuravnoteženost glasnosti zvoka. Gre za pretirano razliko v glasnosti oglasnih sporočil v primerjavi z oddajo, med katero se predvajajo.

(Pre)glasna oglasna sporočila
Kot je pojasnil Martin Žvelc, strokovni sodelavec tehničnega direktorja RTV-ja, gre za tehnično težavo, povezano z digitalizacijo, s čimer se ne srečuje le RTV Slovenija, ampak tudi druge, tuje televizijske hiše. Rešitev je v investiciji v nove merilnike zvoka, ki bodo olajšali regulacijo glasnosti. Projekt bo, kot je dejal Žvelc, izveden do leta 2012.

Varuhinja je v omenjenem obdobju sicer prejela 155 odzivov, ki se nanašajo na Televizijo Slovenija, 23 odzivov na program Radia Slovenije, 15 odzivov na delo v Multimedijskem centru, osem pa se jih je nanašajo na teletekst.


Odmevi točno ob 22. uri
Med pogostimi pritožbami, ki so že (v celoti ali delno) rešene, je bilo pogosto zamujanje začetka oddaj, posebej oddaje Odmevi, ki se je zdaj že "usidrala" v svojem rednem terminu, točno ob 22. uri. Gledalci televizije so zelo pohvalili predvajanje dokumentarnih filmov, a si želijo, da jih ne bi predvajali v nočnih urah, ampak da bi bili na sporedu ob zgodnejših urah. Tudi pritožbe zaradi ponovitev so delno rešene, saj je televizija odpravila ponavljanje starih TV Dnevnikov v poznem nočnem času.

Odzivi niso le kritike, ampak tudi pohvale
Miša Molk je poudarila, da dobiva vedno več pozitivnih odzivov, pri čemer so največ pohval prejeli nočni program in informativne oddaje. Večina pritožb na delo MMC-ja se nanaša na posege v Moj splet, kjer se uporabniki izražate v blogih in na forumih. Pri tem je treba upoštevati pravila, javno objavljena na portalu, ki jih mora sprejeti vsak uporabnik. Žaljenje in osebni napadi so tudi po mnenju varuhinje nedopustni in na portal ne sodijo.

Med pritožbami v povezavi s teletekstom izstopajo tiste, ki se nanašajo na neujemanje objavljene programske sheme s trenutnim programom na televiziji. Gre za tehnično težavo, ki bo rešljiva v prihodnosti.

Prvič tudi odziv vseh pristojnih
Varuhinja je zadovoljna tudi z odzivom vodstva na poročilo, saj je prvič v treh letih, odkar opravlja funkcijo varuhinje, prejela odzive vseh pristojnih direktorjev in urednikov. Molkova je še dodala, da je napačno govoriti o malo ali veliko pritožbah, in izpostavila odzivnost gledalcev na delo javne RTV. "Dobri bomo, ko bo odzivov veliko," je še poudarila.