Ceste bodo varne šele, ko ne bo smrtnih žrtev, poudarja Bojan Žlender. Foto: MMC RTV SLO
Ceste bodo varne šele, ko ne bo smrtnih žrtev, poudarja Bojan Žlender. Foto: MMC RTV SLO

Ne glede na to, da seveda ni nikomur ni všeč, da groziš s palico, da je treba hkrati poleg debele gorjače kazati tudi vzgojne filme, da je treba opozarjati, da je treba graditi, da je treba vlagati v infrastrukturo, je to tako poceni ukrep in tako hitro izvedljiv, da bi bila katastrofa, če ga ne bi izkoristili.

Bojan Žlender zagovarja novi prometni zakon, ki je prinesel višje kazni za prometne prekrške.

Tudi tisti, ki formalno ni bil ugotovljen kot povzročitelj ali krivec nesreče, pa je bil v zadnjih dveh letih udeležen v treh nesrečah, nekaj dela zelo narobe. S svojim načinom vožnje ne daje možnosti za zmanjšanje napak ne sebi ne drugim.

Bojan Žlender opozarja, da v prometu ni prostora za egoizem.
Žlender: Manjka prijaznosti, strpnosti, solidarnosti

Predsednik sveta za preventivo in vzgojo v prometu nam je v pogovoru zatrdil, da je letošnje leto specifično, saj lahko kljub nesrečam v zadnjih dneh "govorimo o pozitivnih trendih". Kot je pojasnil, je stanje na cestah po nekaj letih zdaj varneje, celo "varneje kot katero koli leto po letu 1969".

Nasveti Bojana Žlendra voznikom:
- če piješ, ne vozi, če voziš ne pij;
- strpnost,
- prijaznost;
- previdnost;
- egoizma na cesti ne sme biti.

Letos bi lahko prihranili 60 življenj
"Vsaka nesreča, vsak tragičen dogodek pa opozarjata, da neko zelo ugodno obdobje še ne kaže tistih trajnih znakov in da v Sloveniji še kar veliko stvari manjka," opozarja.

Oglejte si tudi priloženi videointervju z Bojanom Žlendrom.

Kljub temu je Žlender optimističen, saj verjame, da bi lahko do konca leta v primerjavi z letom 2007 ohranili približno 60 življenj. "Vsako življenje, ki ga izgubimo zaradi prometnih nesreč, je eno preveč in 60 ohranjenih bi bilo res dobra popotnica za naprej," pravi.

Ni mogoče reči, da so slovenske ceste varne Na MMC-jevo vprašanje, ali so ceste na Slovenskem varne, odgovarja, da bo to mogoče reči šele, ko ne bo smrtnih žrtev in ko ne bo hudih prometnih nesreč z invalidnostjo in drugimi težkimi poškodbami: "Kakršno koli zadovoljstvo, da je stanje boljše kot lani, je varljivo in ne pelje v pravo smer, zato moramo izhajati s predpostavke, da ceste niso dovolj varne." Prav zato je treba po njegovih besedah delati na vseh treh v tem smislu najpomembnejših področjih: na izboljšavi samih prometnic, na izboljšavi vozil in na vseh skupinah udeležencev v prometu (vozniki, pešci, kolesarji, motoristi).

Premalo denarja za izboljšanje varnostnih sistemov
Pri navajanju največjih minus točk na slovenskih cestah je bil previden, saj v svetu, kot je dejal, niso najboljši strokovnjaki za to temo. Glede na splošne podatke, ki jih ima, pa naj bi bilo pri nas vloženo premalo pozornosti in denarja za izboljšanje varnostnih elementov. Poleg tega ga skrbijo premalo intenzivni ukrepi za umirjanje prometa na lokalnih cestah, kar je posledica dejstva, da so občine strokovno in finančno "podhranjene". Kot je opozoril, se namreč čedalje več nesreč zgodi na regionalnih in lokalnih cestah.

Višje kazni za prekrške povsem upravičene
Očitke, da se država zoper prometne nesreče bojuje na napačen način (z visokimi kaznimi za prometne prekrške, ne pa z vlaganjem v prometno infrastrukturo), je Žlender zavrnil. Spomnil je, da je od uveljavitve novega zakona upadlo tako število smrtnih žrtev kot tudi število nesreč s težkimi poškodbami. Prav zato svet ta novi zakon pozdravlja: "Ne glede na to, da seveda ni nikomur ni všeč, da groziš s palico, da je treba hkrati poleg debele gorjače kazati tudi vzgojne filme, da je treba opozarjati, da je treba graditi, da je treba vlagati v infrastrukturo, je to tako poceni ukrep in tako hitro izvedljiv, da bi bila katastrofa, če ga ne bi izkoristili."

Marjetka Nared

Ne glede na to, da seveda ni nikomur ni všeč, da groziš s palico, da je treba hkrati poleg debele gorjače kazati tudi vzgojne filme, da je treba opozarjati, da je treba graditi, da je treba vlagati v infrastrukturo, je to tako poceni ukrep in tako hitro izvedljiv, da bi bila katastrofa, če ga ne bi izkoristili.

Bojan Žlender zagovarja novi prometni zakon, ki je prinesel višje kazni za prometne prekrške.

Tudi tisti, ki formalno ni bil ugotovljen kot povzročitelj ali krivec nesreče, pa je bil v zadnjih dveh letih udeležen v treh nesrečah, nekaj dela zelo narobe. S svojim načinom vožnje ne daje možnosti za zmanjšanje napak ne sebi ne drugim.

Bojan Žlender opozarja, da v prometu ni prostora za egoizem.
Žlender: Manjka prijaznosti, strpnosti, solidarnosti