Nova direktiva podrobno določa odgovornosti in pristojnosti vodje balona ter odgovornost operatorja (prevoznika oz. organizatorja poleta) pri zagotavljanju letalske varnosti. Natančno opredeljuje tudi dokumentacijo, priročnike in informacije, operativne postopke, operativne omejitve in zmogljivosti, minimalno opremo balona in letalske inštrumente, zahteve in organizacijsko strukturo operatorja, poleg tega pa podaja tudi načrt in pogoje usposabljanja ter preverjanja pilotov za opravljanje zračnega prevoza z baloni, piše na spletni strani javne agencije za civilno letalstvo.
Operativno-tehnične zahteve tako med drugim natančno določajo, katerim merilom bodo morali baloni zadostiti, kaj vse je potrebno za vodjo balona, s čim vsem morajo biti potniki pred poletom seznanjeni itd.
Kaj vse morajo potniki vedeti oz. znati?
Balonarji morajo potnikom tako še pred poletom dati navodila o reševalni opremi ali opremi za nujne primere - potniki morajo tako pred vzletom vedeti, kako uporabljati ročaje košare, kako se obleči, kam lahko shranijo ročno prtljago ... Poleg tega jih mora ali organizator poleta ali vodja balona opozoriti, da je na balonu prepovedano kaditi in uporabljati določene elektronske naprave, pokazati pa jim mora tudi, kako morajo pri pristajanju stati oz. se držati v košari, da se izognejo udarcem ob pristanku v neobičajnih razmerah.
Pilot oz. operator se mora pred poletom prepričati, da so potniki razumeli navodila oz. se naučili ustreznih ravnanj (pokazati morajo, kako morajo v izjemnih razmerah ravnati). Balonar mora potnikom posebej opozoriti, da morajo po pristanku ostati v košari, in se pred poletom prepričati, da se znajo v košari balona pravilno oprijeti ročajev.
Pilot mora preverjati vreme in za vsak primer napovedati polet
Pred poletom mora pilot preveriti, če vse naprave delujejo pravilno, pozanimati se mora, kakšna je najnovejša vremenska napoved, in si pripraviti alternativni načrt poleta (in si ga v mislih predstavljati) za primer, če bi se vremenske razmere spremenile. Tudi če napoved poleta navigacijskim službam zračnega prometa ni zahtevana, mora vodja balona predložiti podatke, ki omogočajo aktiviranje alarmnih služb, če je to potrebno.
Preden začne vodja balona pristajati, se mora prepričati, da vreme in stanje pri tleh ne bosta ovirala varnega prileta in pristanka.
Baloni ne bodo smeli nositi več kot 20 ljudi
Nova direktiva sicer določa tudi, da za komercialne polete ni dovoljen balon, ki ima kupolo s prostornino, večjo od 10.500 kubičnih metrov, v košari pa je lahko največ 20 ljudi. Balon mora biti opremljen z ustreznimi napravami, gasilnim aparatom, kompletom prve pomoči, dodatnim kisikom itn. Poleg teh pa direktiva balonarju priporoča (in ne zahteva) še časomer ali ročno uro, opremo za preživetje in signalno opremo, nadomestni vir vžiga, požarno odejo ali ognjevarno pregrinjalo, trak za izmet (drop line), dodaten komplet za prvo pomoč in nož.
Po nedavni tragični balonarski nesreči na Barju se je pokazalo, da nobeden izmed komercialnih ponudnikov balonarskih poletov nima operativnega dovoljenja, saj jih javna agencija za civilno letalstvo ni mogla izdajati, ker zanje ni imela nobene zakonske ali druge podlage. Agencija je zato vse komercialne polete z baloni začasno prepovedala in v vmesnem času izdelala omenjeno direktivo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje