"Ugotovili smo, da smo sicer vsi v istem čolnu in da nismo na različnih bregovih," je po sestanku z visokošolskimi deležniki povedala ministrica za izobraževanje, znanost in šport Stanka Setnikar Cankar.
Čeprav so se razhajali pri oblikovanju končnih sklepov, pa je večina po ministričinih navedbah potrdila, da se delovna skupina dopolni s predstavniki študentov, rektorske konference, delodajalcev in zasebnih institucij. Na ministrstvu so za teden dni podaljšali čas za posredovanje pripomb. Zavezali so se, da bo razširjena delovna skupina po 10. marcu nadaljevala delo, zbrala vse pripombe in oblikovala novo izhodišče zakona, ki ga bo predstavila na koordinaciji 7. aprila.
Treba je urediti financiranje
Govorili pa so tudi o financiranju visokega šolstva. Ker je rebalans za tekoče leto sprejet, ni mogoče takoj zahtevati dodatnih sredstev, je dejala ministrica. Po besedah rektorja primorske univerze Dragana Marušiča rektorska konferenca še vedno meni, da je treba urediti stabilno financiranje visokega šolstva znotraj sedanje zakonodaje. "Odločitev je bila, da se vendarle pusti še nekaj tednov, a da se vzporedno začnejo pripravljati spremembe glede financiranja in akreditiranja," je poudaril.
Medtem pa so sindikati zavrnili predlog osnutka zakona o visokem šolstvu, ker so prepričani, da je treba najprej rešiti financiranje visokega šolstva kot predpogoj za to, da bi se resno lotili konceptualnih sprememb visokega šolstva. "Tu smo bili popolnoma soglasni tako z rektorsko konferenco kot študenti, ki predlagajo enako," je poudaril glavni tajnik Sindikata, vzgoje, izobraževanja in znanosti Slovenije (Sviz) Branimir Štrukelj.
V ŠOS-u odločno proti
Osnutka zakona ni podprla niti Študentska organizacija Slovenije. "Zahtevamo umik, ker je postopek sprejemanja zakona napačno zastavljen, saj je bil pripravljen v neki ozki delovni skupini brez visokošolskih deležnikov," je poudaril predsednik Študentske organizacije Slovenije (ŠOS) Žiga Schmidt. Ob tem je opozoril, da je predlog osnutka zakona v nasprotju z resolucijo o nacionalnem programu visokega šolstva 2011-2020 in o raziskovalni in inovacijski strategiji 2011-2020.
"Koncept zmanjšuje sredstva za visoko šolstvo, drastično posega v sistem kakovosti oziroma vlogo nacionalne agencije za kakovost (Nakvis), ustanavlja politehnike in zelo posega v avtonomijo univerz," je jasen Schmidt. Kot je še dodal, gre za ukinitev rektorskih volitev in omejevanje vključevanja študentov pri upravljanju visokošolskih zavodov, kar v ŠOS-u ne morejo podpreti.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje