"Večmesečnemu zanikanju tega, da se je velik delež otrok in mladostnikov med šolanjem na daljavo tako ali drugače izgubil pred zasloni, se v zadnjih mesecih sproščanja ukrepov pridružuje nevarno pričakovanje, da je zamujeno mogoče nadoknaditi brez posledic ter tako nadaljevati šolanje in življenje nasploh znotraj tirnic normalnosti, kot da se ni nič zgodilo. Odločevalci niso dovolj upoštevali izrednosti razmer. Vztrajajo v prepričanju, da bodo pod pritiskom 'zdrži še malo' otroci in mladostniki kompenzirali zamujeno in izgubljeno," so poudarili v zvezi.
"Stiske najranljivejših, njihov obup in tesnobe bodo zanikani v obliki statistike"
Izrazili so zaskrbljenost nad togostjo šolskega sistema in poudarili, da ta ostaja zaprt v kalupu običajnega šolskega leta. Opozorili so, da so otroci in mladostniki v procesu šolanja od doma v zadnjih mesecih vse težje sledili pouku, prizadela jih je izolacija od vrstnikov, dodatno pa jih je obremenilo tudi dodatno delo za računalnikom.
"Več poskusov samomora, samopoškodovalnega vedenja, povečanja uživanja psihoaktivnih snovi ipd. so zgolj vrh ledene gore, skrb vzbujajoče pa so tudi druge posledice 'nenormalnega' šolskega leta. Pri našem delu se srečujemo z najstniki, ki se spopadajo s hudimi stiskami, kar pa ne zajema samo otrok, ki so imeli težave že prej, ampak tudi predhodno dobro funkcionalne otroke in mladostnike," so zapisali.
Ob tem so opozorili tudi na domnevno zavajajočo statistiko. "Jeseni bodo predstavljeni odstotki 'uspešnosti' šolajočih se otrok in mladostnikov in na ta način bodo stiske najranljivejših, njihov obup in tesnobe zanikani v obliki statistike. Pristojni bodo razloge za slabo statistiko iskali drugje, v težavah z odvisnostmi, v nepravilnem delovanju družinskih sistemov, na ta način pa bodo preložili odgovornost z družbene ravni na individualno domeno, kar pomeni, da bo posameznik zaznamovan s krivdo za 'lasten' neuspeh," so poudarili.
Po mnenju psihoterapevtov koristna prilagoditev pogojev za prehod v višji razred
Zato so pozvali udeležence v šolskem procesu, da se držijo določenih napotkov. Med drugim so svetovali, naj se učitelji držijo minimalnega števila ocen pri določenem šolskem predmetu. Po njihovem mnenju sta koristna tudi prilagoditev pogojev za prehod v višji razred in dodatni rok popravnih izpitov. Prav tako so pozvali k spremembi pogojev za prehod v višji razred, ki bi lahko omogočali tudi prehod z določenim številom nezaključenih ali negativnih ocen. Staršem so priporočili, da ob koncu šolskega leta z otroki vzpostavijo varno in povezovalno vzdušje pred storilnostno naravnana pričakovanja glede šolskega uspeha.
"Naš dopis je poziv k streznitvi: kot ni mogoče pričakovati, da bodo delavci v enem tednu naredili normo enega meseca, tega ne moremo in si ne smemo dovoliti pričakovati od otrok in mladostnikov," so še poudarili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje