Na razpisu imajo interesenti za vložitev vloge 30 dni časa, njihovo odpiranje pa bo sledilo v roku 15 dni, je razvidno iz razpisa, ki ga je vlada objavila na svojih spletnih straneh, objavljen pa bo tudi v slovenskem in evropskem uradnem listu. Ministrstvo za infrastrukturo lahko prijavitelje zaprosi še za dopolnitev vloge. Vlagatelji bodo o izidu izbirnega postopka obveščeni najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo
Na razpisu imajo interesenti za vložitev vloge 30 dni časa, njihovo odpiranje pa bo sledilo v roku 15 dni, je razvidno iz razpisa, ki ga je vlada objavila na svojih spletnih straneh, objavljen pa bo tudi v slovenskem in evropskem uradnem listu. Ministrstvo za infrastrukturo lahko prijavitelje zaprosi še za dopolnitev vloge. Vlagatelji bodo o izidu izbirnega postopka obveščeni najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo

Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023–2025 je na prvem prednostnem seznamu skupno 10 prog, in sicer štiri za polete na končno destinacijo – Bruselj, Skopje, Praga in Berlin –, ter šest za polete na letališča, od koder bodo lahko potniki leteli naprej, to so Dunaj, København, Atene, Madrid, Amsterdam in Helsinki.

Na drugem seznamu so povezave z Rimom, Stockholmom, Oslom, Barcelono, Lizbono, Prištino in Parizom, na tretjem seznamu pa vse destinacije na ozemlju skupnega evropskega zračnega prostora (ECAA), kamor sodijo države EU-ja, Norveška in Islandija ter Albanija, BiH, Severna Makedonija, Črna gora, Srbija in Kosovo.

Subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin

Program predvideva subvencioniranje 50 odstotkov letaliških pristojbin na treh mednarodnih letališčih Brnik, Maribor in Portorož za prevoznike, ki bodo vzpostavili polete na razpisanih povezavah, in sicer za obdobje dveh let od začetka obratovanja proge oziroma za sorazmerno krajše obdobje, vendar najdlje do 31. oktobra 2025. Upravičeni prevozniki bodo subvencije prejeli na podlagi trimesečnih poročilih o opravljenih poletih in o številu prepeljanih potnikov.

Po prvih treh razpisih je ministrstvo za infrastrukturo sredstva dodelilo za nove povezave v Luksemburg, Rigo, Madrid in København. Na četrtega se je sicer prijavila ciprska letalska družba Cyprus Airways, a uvedbe novih linij tudi zaradi poslovnih težav prevoznika ni. Na peti razpis se ni prijavila nobena letalska družba.

Na zadnji, šesti, razpis, ki je bil objavljen septembra lani, se je prijavil nizkocenovni prevoznik Eurowings, ki je del skupine nemške Lufthanse. Kot so takrat pojasnili na ministrstvu, bo Ljubljano s predvidenim začetkom obratovanja 11. aprila povezal z nemško prestolnico, dan pozneje pa naj bi začel leteti še do središča in prestolnice zvezne dežele Severno Porenje - Vestfalija.

Po programu za večjo letalsko povezljivost Slovenije v obdobju 2023–2025 je bilo prvotno do konca oktobra letos na voljo 16,8 milijona evrov subvencij. Skupna maksimalna vrednost subvencij po pogodbah z dozdajšnjimi štirimi izbranimi ponudniki prevozov – Luxair, Air Baltic, Norwegian Air in Iberia – je nekaj manj kot 1,2 milijona evrov, so lani septembra pojasnili na ministrstvu. Glede na skupno višino predvidenih sredstev za shemo pomoči je tako na voljo še nekaj več kot 15,6 milijona evrov.