Cestninski nadzor se izvaja na dva načina. Izvaja ga služba cestninskega nadzorstva, ki nas lahko preseneti na počivališčih, bencinskih servisih, izvozih z avtocest in na mejnih prehodih. Drug del pa izvajajo nekdanji cestninski blagajniki, ki, kadar imajo možnost, pri prehodih skozi cestninske postaje spremljajo vozila, če so opremljena z vinjetami, je povedal Bojan Banfi, sicer izvršni direktor za cestinjenje pri Darsu.
Ob 15.30 se nam bo
v MMC-jevi spletni klepetalnici pridružil predsednik uprave Darsa Tomislav Nemec.
Vparašanja lahko že postavljate tukaj.
Tudi kamere so po Banfijevih besedah na cestninskih postajah še v uporabi in lahko delno služijo tudi cestninskemu nadzoru. Kljub temu pa so v prvi vrsti namenjene za spremljanje prometnih tokov oziroma za ugotavljanje, kako dolge so kolone.
Na vprašanje, od kod razpon kazni med 300 in 800 evrov, nam je Banfi pojasnil, da nadzorniki lahko izrečejo le 300 evrov kazni, ki pa se razpolovi na 150 evrov, če jo voznik plača v osmih dneh. Višjo kazen, torej do 800 evrov, pa lahko izreče le sodišče v primeru, da pride do postopka pred njim.
O mestih, na katerih se bodo vršile kontrole, se Dars odloča na podlagi poznavanja prometnih tokov. Deloma se o tem posvetujejo tudi s policijo. Politika nadzora pa je taka, da so prve dni kršilce predvsem opozarjali in prodajali vinjete, zdaj pa so ostrejši, saj vsakemu kršilcu izdajo plačilni nalog.
Cestninski nadzor pa izvaja tudi policija. Kot so nam pojasnili, ugotavljajo pravilno namestitev vinjete, policist pa od voznika lahko zahteva, da pokaže vinjeto, dokument za cestninjenje in dokazilo o plačilu cestnine. Kot opozarjajo, nas kazen lahko doleti tudi, če policistu preprečimo, da preveri omenjene dokumente.
Tudi na Logu kmalu manj gneče
Kot je še povedal Banfi, pripravljajo tudi ukrepe, da bi zmanjšali zastoje pred cestninsko postajo na Logu. Do vikenda bodo usposobili še eno vinjetno stezo za osebna vozila. V ta namen naj bi služila nekdanja ABC-steza na vstopu v smeri proti Postojni. S pomočjo signalizacije bodo zagotovili, da se bodo vozila razporedila v tri kolone kakih 700 metrov pred cestninsko postajo. Vinjetnih stez bo tako skupaj pet.
Študente Dars še zaposluje
Tudi študentje predvidoma ne bodo ostali brez dela, saj še zmeraj pobirajo cestnino. Tudi na manjših postajah Dars namreč potrebuje blagajnike, saj tudi tu poteka tovorni promet, nekdo pa mora biti 24 ur v kabini, da dvigne zapornico. Dela zanje je morda nekaj manj, vendar pa tovorni promet vsako leto narašča, že lani so namreč ugotovili rast prometa, kakršna je bila načrtovana za leto 2013, pojasnjuje Banfi.
Satelitski nadzor za osebna vozila čez dobri dve leti
Bojana Banfija smo povprašali tudi o uvedbi satelitskega cestinjenja. To je po njegovem najbolj pravično, saj vsakdo plača točno prevoženo razdaljo. Akcijski plan, ki ga je sprejelo ministrstvo, predvideva uvedbo satelitskega cestninjenja za tovornjake s 1. januarjem 2010, s 1. oktobrom 2010 pa za vsa vozila, tudi osebna. V tem trenutku je v pripravi razpisna dokumentacija, ki bo služila za pripravo projektov, je še pojasnil Banfi.
E. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje