Iz kabineta premierke Alenke Bratušek so odločno zavrnili trditve Sama Omerzela o nevzdržnih razmerah na ministrstvu. Njegove izjave so za premierko "bodisi posledica sprenevedanja ali pa nepoznavanja nalog resornega ministra". Poudarili so, da minister določa proračun resorja, in če je zmanjkalo denarja, je to "posledica njegovega neodgovornega dela".
"Ker ima minister Omerzel dejansko zagato zaradi slabega načrtovanja, se je v reševanje vključila tudi predsednica vlade, ki z ministrom za finance išče ustrezno rešitev. Spomniti želimo, da je Državljanska lista stranka, ki je najbolj nasprotovala subvencijam v našem proračunu in so celo grozili z izhodom iz koalicije. Današnjo potezo g. Omerzela obžalujemo, menimo, da je nekorektna, in jo pripisujemo začetku predvolilne kampanje. Prepričani smo, da takšne pompozne novinarske konference zagotovo ne bi sklical, če bi bil pred vlado še polni mandat," so sklenili v kabinetu premierke.
Junija že brez denarja
O finančnih razmerah na ministsrvu je Omerzel namreč danes sklical novinarsko konferenco in jih orisal kot "nevzdržne", o čemer se je v torek že pogovarjal z Bratuškovo in Urošem Čuferjem, toda sestanek po njegovih besedah ni prinesel rezultatov.
Opozoril je, da se je ministrstvo znašlo na točki, ko je zmanjkalo denarja za pomembnejše zadeve - to so subvencioniranje prevozov dijakom in študentom (denarja naj bi zmanjkalo junija) ter obnova železniške infrastrukture in državnih cest, kjer je ogrožena varnost vseh udeleženih v prometu.
Usihanje sredstev za subvencije
Na področju subvencioniranja prevozov dijakov in študentov se je ministrstvo znašlo v položaju, ko pred koncem šolskega leta ne bo sposobno prepeljati dijakov in študentov v šolo in nazaj, opozarja minister. Denarja za avtobusne prevoze je zmanjkalo ta mesec, medtem ko ga bo za železniški promet junija.
Dijaki in študentje namreč za prevoz z avtobusi in vlaki za okoli 60 kilometrov plačujejo 35 evrov, preostalo pa subvencionira država. Za vlak je sicer polna cena 150 evrov, za avtobus pa 187 evrov.
"Nevzdržne" tudi razmere na cestah in železnicah
Nevzdržne so tudi razmere na področju državnih cest in železniške infrastrukture. Kot je poudaril Omerzel, je na državnih cestah ogrožena varnost vseh udeleženih v prometu, ministrstvo pa nima sredstev za sanacijo.
Enako je tudi s sanacijo železniških prog po žledolomu, kjer so po njegovih besedah tik pred tem, da se železniška infrastruktura ustavi, s čimer se hromi slovensko gospodarstvo. Zanj je ukinjanje prog in ohromitev prometa v Sloveniji nesprejemljivo.
Če bi bila ustavljena železnica, bi bila močna prizadeta tudi Luka Koper, pa tudi druga slovenska podjetja, za katere je prevoz z železnico pomemben. Ob tem je spomnil, da na progi med Logatcem in Koprom po žledolomu vozijo lokomotive na dizelski pogon, saj je bila električna povezava na tej progi uničena.
Po najskromnejšem scenariju bi za sanacijo železniške infrastrukture potrebovali 45 milijonov evrov, za sanacijo vsega, kar je uničil žledolom, 70 milijonov evrov, če bi nadgradili celotno infrastrukturo, da bi bila ta dolgoročno rešena, pa bi potrebovali 90 milijonov evrov.
So sredstva, ni sredstev?
Je pa Omerzel izrazil presenečenje, da je finančni minister Čufer, ki opravlja tekoče posle, ravno v torek na finančni konferenci v Portorožu dejal, da ima država dovolj sredstev (4,3 milijarde evrov, kar zadošča za financiranje državnega proračuna kar globoko v prihodnje leto), potem ko je njemu pojasnil, da sredstev za infrastrukturno ministrstvo ni.
Finančna sredstva za omenjeno mora poiskati ministrstvo za finance, saj so na infrastrukturnem ministrstvu že izčrpali vse možnosti, je še dejal minister Omerzel, ki si želi, da bi finančno ministrstvo pristopilo k reševanju problematike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje