MMC-jev izračun pokaže, da se bo v mestno blagajno samo na račun povišanja glob za nepravilno parkiranje nateklo najmanj dva milijona evrov na leto. Foto: Policija
MMC-jev izračun pokaže, da se bo v mestno blagajno samo na račun povišanja glob za nepravilno parkiranje nateklo najmanj dva milijona evrov na leto. Foto: Policija
Parkiranje
Župan Ljubljane Zoran Janković je dejal, da namen višanja glob ni polniti občinski proračun, temveč vplivati na voznike, da bodo začeli razmišljati, kje puščajo svoja vozila. Foto: MMC RTV SLO

Na Mestni občini Ljubljana so za MMC povedali, da mestno redarstvo zaradi napačnega parkiranja ob delovnikih povprečno izda 300 obvestil o prekršku, odredi 60 priklenitev z lisicami in 30 odvozov s pajkom. Javno podjetje Parkirišča in tržnice pa na dan ugotovi okoli 150 neplačil parkirnine. Leta 2008 je bilo tako v mestnem redarstvu izdanih 44.948 obvestil o prekršku, odrejenih 6.209 priklenitev z lisicami in 5.192 odvozov s pajkom.

Najmanj dva milijona evrov na račun povišanja glob
MMC-jev izračun pokaže, da se bo v mestno blagajno samo na račun povišanja glob za nepravilno parkiranje nateklo najmanj dva milijona evrov na leto. Za prejeto obvestilo o prekršku bo po novem namesto 50 evrov treba odšteti 200 evrov, namesto 35 evrov za odklepanje lisic podnevi 50 evrov, ponoči namesto 67 100 evrov, za odvoz s pajkom pa prav tako namesto 67 100 evrov. Pri izračunu smo uporabili vrednosti, ki bi se v proračun natekle, če bi lisice odklepali le podnevi in če stroški, ki jih ima s tem MOL, ostanejo nespremenjeni.

Kot je znano, je župan Ljubljane Zoran Janković dejal, da namen višanja glob ni polniti občinskega proračuna, temveč vplivati na voznike, da bodo začeli razmišljati, kje puščajo svoja vozila. Ljubljančani in obiskovalci Ljubljane o tem precej razmišljajo, saj parkiranje ni zadovoljivo urejeno niti na parkiriščih P + R niti v središču mesta. Župan opozarja, da bi uporabniki lahko večkrat uporabljali parkirne hiše v središču mesta, ki ostajajo nezasedene, vendar se te uporabnikom zdijo predrage (samo za dnevno parkiranje mora zaposleni delati skoraj dve uri). Na MOL-u tako uporabnikom predlagajo, da pogosteje uporabljajo javni prevoz. Kaj natančno so s tem mislili, niso pojasnili, a naj ob tem opozorimo, da sta parkirišči P + R (Dolgi most in Rudnik) nekaj po sedmi uri zjutraj povsem zasedeni in uporabniki mestnega javnega prevoza ne morejo uporabljati, saj nimajo kje pustiti avtomobila.

Do parkirišča z dovolilnico, v javno-zasebni garaži ali novem bloku? - Vse stane
Poleg tega se plačljive parkirne cone širijo tudi zunaj središča mesta. Tako bodo kmalu plačljive cone na Prulah, na teh območjih pa bodo urejene enosmerne ulice. Parkirišča bodo prednostno namenjena stanovalcem z dovolilnico, ki bodo morali zanjo odšteti 100 evrov na leto, odgovarjajo na MOL-u. Koliko denarja se bo v proračun nateklo zaradi dovolilnic, pa ni znano.

Plačljiva pakririšča se bodo širila tudi v druge soseske, kjer bodo stanovalci zato prikrajšani za parkirišča, saj bodo obiskovalci najverjetneje raje parkirali na brezplačnih parkiriščih, namenjenih stanovalcem. Na MOL-u odgovarjajo, da je reševanje vprašanja mirujočega prometa v soseskah sestavljen iz dveh sklopov. Prvi je gradnja podzemnih garaž v obliki javno-zasebnega partnerstva (zasebno pomeni tudi vložke stanovalcev) na površinah, ki so v lasti občine. Drugi sklop pa je, da vlagatelji v novogradnje, v teh zagotovijo določeno število garažnih oziroma parkirnih mest tudi za sedanje okoliške stanovalce, kar seveda tudi ni zastonj.