Nekateri otroci so prvi šolski dan v bolnišnični šoli. Foto: BoBo
Nekateri otroci so prvi šolski dan v bolnišnični šoli. Foto: BoBo

Generalni direktor UKC-ja Ljubljana Marko Jug se je Nataši Pirc Musar zahvalil za obisk in izrazil upanje, da odločevalci s takšnimi in podobnimi obiski spoznajo, da je v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana dobro poskrbljeno za otroke in druge bolnike.

"Moram pa povedati, da občasno takega razumevanja nismo deležni, da se v zadnjem času od plačnika postavlja dvom, ali je ta naša oskrba res na takšni ravni in ali so sredstva, ki jih prejemamo, tudi upravičena. Vabim predstavnike zavarovalnice, da pridejo k nam, spoznajo, kaj delamo, in nato sodijo, sicer oskrbe, ki ste jo videli danes, morda ne bomo mogli zagotavljati," je še dodal.

Bolnišnična šola spada pod OŠ Ledina

Bolnišnični šolski oddelki oziroma bolnišnična šola spada pod Osnovno šolo (OŠ) Ledina in obstaja že več kot 70 let. V njej je zaposlenih 23 učiteljic, ki za otroke izvajajo pouk, srednješolcem pa nudijo individualno učno pomoč, je pojasnila vodja bolnišničnih oddelkov OŠ Ledina Manja Žugman. Otroke tako poučujejo in ocenjujejo učiteljice bolnišnične šole, srednješolce pa njihovi profesorji na matičnih šolah.

Dodala je, da je bolnišnična šola zelo pomembna. Otrokom in mladostnikom namreč omogoča pridobivanje znanja in ocen ter ohranja njihovo učno kondicijo, da se lahko po zdravljenju in okrevanju spet vrnejo v svoj običajni šolski in življenjski vsakdan. V preteklem šolskem letu je šolo obiskovalo 1320 otrok in mladostnikov. Največ potreb po pouku se kaže na oddelkih službe za otroško psihiatrijo in na oddelkih za otroško hematologijo ter onkologijo, saj so otroci tam hospitalizirani najdlje, je dejala Žugman.

"Morda pa, ker je vendarle prvi šolski dan, bi tudi jaz nekako vsem otrokom in mladostnikom, ki na današnji dan stopajo skozi šolska vrata in tudi skozi vrata pediatrične klinike, zaželela, da ohranijo borbenost in vztrajnost. Namreč ti dve lastnosti vsak otrok, ki se znajde v tej hiši na poti do cilja, zelo zelo dobro pozna, in želela bi si, da se z borbenostjo in vztrajnostjo okužijo tudi njihovi vrstniki na matičnih šolah," je dejala.

Kljub bolezni otrokom omogočajo, da držijo korak z vrstniki

Šola je poleg doma in igrišča otrokovo naravno okolje, kjer se uči, razvija, uveljavlja in odraste v odgovorno družabno družbeno bitje, in v to idilično sliko otroštva lahko bolezen zareže kruto, ostro in neusmiljeno, je prepričan strokovni direktor pediatrične klinike Marko Pokorn. Poleg zdravstvenih delavcev, ki skrbijo za telesno in duševno zdravje otrok, je bolnišnična šola tista, ki jim kljub hudi in dolgotrajni bolezni omogoča, da držijo korak z vrstniki, in jim zagotavlja usmerjeno, konstruktivno, spodbudno pozornost in skozi to normalno otroštvo, je zatrdil.

"Vsem drugim otrokom, ki danes prvič vstopajo v šole, seveda želim en lep, vesel, sončen dan, naj bodo vsi šolski dnevi takšni. Imejte se radi, pomagajte si med seboj. Učitelje pa prosim, da jim v tem poslanstvu pripomorejo, da jim povedo, kaj je prav in kaj je narobe, namreč šola ni samo učenje, šola je tudi vzgojni proces," je Pirc Musar dejala v izjavi za medije po obisku bolnišnične šole.