Foto: BoBo
Foto: BoBo

Največ kršitev je bilo povezanih s prekoračenim časom vožnje, neustreznimi počitki in pogosto tudi nepravilno uporabo tahografa, nekaj pa je bilo tudi preobremenjenih vozil.

Kot so poudarili na policiji, vozniki tovornih vozil nemalokrat presegajo dovoljene hitrosti vožnje, med vožnjo pa uporabljajo naprave in opremo, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje.

Neposredno pred obdobjem, ko je predpisana obvezna zimska oprema, so imela nekatera polpriklopna vozila nameščene celo poškodovane in izrabljene pnevmatike, na enem od tovornjakov pa so bili nameščeni nehomologizirani deli, zato so vozilo policisti izločili iz prometa.

Vozniki avtobusov manipulirajo z obremenitvami voznikov

Veliko tveganje v prometu pa predstavljajo tudi avtobusi, ki vozijo na mednarodnih linijah, saj vozniki zaradi izjemno dolgih linij manipulirajo z zasedbo voznikov in njihovimi obremenitvami. Na enem izmed nadzorovanih avtobusov so tako policisti vsem trem voznikom začasno odvzeli vozniško dovoljenje in posredno voznike prisilili, da se spočijejo pred nadaljevanjem vožnje.

Poostreni nadzor je potekal v sklopu evropsko usklajenega nadzora, ki v tem tednu poteka v vseh evropskih državah, koordinira pa ga Evropsko združenje prometnih policij Roadpol.

V Sloveniji so nadzor izvajali policisti, inšpektorji inšpektorata za infrastrukturo, inšpektorata za delo in finančne uprave. V mednarodnem nadzoru so ob slovenskih nadzornih organih kot opazovalci sodelovali tudi hrvaški in italijanski policisti ter predstavnika italijanskega in hrvaškega ministrstva za infrastrukturo.

Ob njih je v nadzoru sodelovala predstavnica Evropskega organa dela, ki pri uveljavljanju veljavnih pravil podpira organizacijo in koordinacijo usklajenih in skupnih čezmejnih inšpekcijskih pregledov, so še sporočili s policije.