Foto: BoBo
Foto: BoBo

Poslanci SDS-a in NSi-ja so v sporočilu za javnost pojasnili, da je bila pri sprejetju zakona za zmanjšanje neenakosti in škodljivih posegov politike ter zagotavljanje spoštovanja pravne države uporabljena specifična zakonodajna tehnika noveliranja (t. i. pristop omnibus).

"Zakon vsebuje določbe, s katerimi se posega v 11 veljavnih zakonov, pri čemer nekatere spremembe veljavnih zakonov, v katere posega predmetni zakon, še niso stopile v veljavo. Zaradi navedenega niti ni mogoče govoriti o oceni stanja oziroma škodljivih posledicah veljavnih zakonov, v katere posega predmetni zakon, niti ni utemeljenih in stvarnih razlogov za sprejem ter uveljavitev predmetnega zakona, katerega vsebinski cilj je odprava določenih sprejetih zakonskih sprememb iz političnih razlogov, kar ne zagotavlja pravne varnosti, enakosti pred zakonom, zato krši oziroma je v neskladju z 2., 14., 15., 44., 90. in 153. členom Ustave Republike Slovenije," so zapisali.

Ob tem so poudarili, da je tudi zakonodajnopravna služba DZ-ja opozorila na spornost uporabe t. i. pristopa omnibus, ker sprejeti zakon posega v vsebino 11 zakonov, ki niso med seboj neločljivo povezani. "Takšen zakonodajni pristop je, kot že zgoraj navedeno, dopusten zgolj izjemoma, v vsebinsko strogo omejenem obsegu in ob izkazanih utemeljenih razlogih," so med drugim navedli.

Predlagatelji zahteve za oceno ustavnosti so še opozorili, da se v relativno kratkem časovnem obdobju zakonska ureditev vnovič spreminja tako, da ponekod uvaja enako ureditev, kot je veljala pred zadnjimi spremembami 11 zakonov.

"V takem primeru je zakonodajalec zavezan k spoštovanju načela enakosti (drugi odstavek 14. člena Ustave RS), po katerem lahko enake pravne položaje uredi različno le, če ima za to razumen razlog, ki izhaja iz narave stvari. V kolikor takega razloga ni navedenega, je potrebno rešitve stvarno utemeljiti, sicer je dolžan enako urediti tudi pravni položaj subjektov, za katere je v vmesnem času veljala drugačna ureditev," pojasnjujejo in dodajajo, da predlagatelj tega ni storil.

Ustavnemu sodišču predlagajo, da zadrži izvrševanje zakona t. i. zakona o odpravi škodljivih posledic prejšnje in ugotovi, da je zakon v neskladju z 2., 14., 15., 44., 90. in 153. členom ustave ter ga razveljavi in vladi ter DZ-ju naloži uskladitev z ustavo v treh mesecih.