Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je z novim šolskim letom spremenila vozne rede, a izkazalo se je, da ti dijakom otežujejo pot v šolo in iz nje. O zmedi poročajo iz Dolenjske, Posavja in savinjske regije, težave so tudi drugod. Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona
Družba za upravljanje javnega potniškega prometa je z novim šolskim letom spremenila vozne rede, a izkazalo se je, da ti dijakom otežujejo pot v šolo in iz nje. O zmedi poročajo iz Dolenjske, Posavja in savinjske regije, težave so tudi drugod. Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona

Dijaki iz Posavja se v novem šolskem letu soočajo z ukinjenimi progami, spremenjenimi voznimi redi, slabimi povezavami in prepolnimi avtobusi, je poročala novinarka TV Slovenija Enisa Brizani.

Sorodna novica Zakaj kljub novim voznim redom potniki (še vedno) ostajajo brez prevozov?

Dijaki so za TV Slovenija navrgli številne kritike. Avtobusi se sploh ne pojavijo, včasih so hudo natrpani, dijaki zaradi njih zamujajo pouk ali pa se morajo zbujati izjemno zgodaj, denimo ob 4. uri zjutraj. "Ta red je katastrofa," je komentiral eden izmed dijakov.

Šole v Posavju so seznanjene s težavo. V Šolskem centru Krško-Sevnica ugotavljajo, da so razmere po večini slabše. "Nekatere linije so celo ukinjene, ali pa so prihod v šolo ali izhod iz šole uredili v nerazumnem času," je dejal direktor Šolskega centra Krško-Sevnica Jože Pavlovič.

Eden od štirih koncesionarjev – družba Nomago – je pisno zatrdila, da nobena linija ni ukinjena.

Koncesionarji zdaj prevoze izvajajo v skladu z voznim redom, ki ga je določila v ta namen ustanovljena družba.

Da nobena linija ni ukinjena, nam pisno zatrdi eden od štirih koncesionarjev, ki prevoze zdaj izvajajo v skladu voznim redom, ki ga je določila v ta namen ustanovljena družba: Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP).

"Do nobenih ukinitev ni prišlo. Ti vozni redi so bili nastavljeni na način, da se je obdržalo obstoječe stanje in ga nadgradilo," je izjavil direktor DUJPP-ja Miran Sečki.

Novi vozni red s posluhom za potrebe potnikov je v prvih dneh po uveljavitvi povzročil popolno zmedo, saj se s podobnimi težavami srečujejo po vsej državi.

Nekaj izkušenj različnih uporabnikov avtobusnega prometa:

"Toliko je ljudi, da jih sploh ne spuščajo več gor in avtobusi samo peljejo mimo."

"Ko kupiš vozovnico, pričakuješ, da boš sedel na avtobusu. Jaz pa sem stal celo pot od tukaj do Mozirja."

Na družbi za upravljanje javnega potniškega prometa odgovarjajo, da gre za spremembo sistema, ki prinaša več relacij in boljše povezave, zato tudi več težav. "Mi dobivamo po 200 elektronskih pošt, po sto klicev na dan in poskušamo težave res zelo dejavno reševati," je zagotovil Sečki.

Težave s prevozom dijakov naj bi – tako so zagotovili tudi na današnjih sestankih z ravnatelji srednjih šol v Novem mestu, Brežicah in Krškem – odpravili do konca prihodnjega tedna.

Dijaki imajo težave z avtobusnim prevozom

Visoke podražitve avtobusnega prevoza

Šolski prevoz se je tudi krepko podražil. Nekateri prevozniki koncesionarji so cene ponekod dvignili celo za 100 odstotkov. Župani gorenjskih občin, ogorčeni nad ravnanjem avtobusnega podjetja Arriva, zahtevajo pojasnila vlade, je poročala novinarka TV Slovenija Marjeta Klemenc.

Zagotoviti otrokom prevoz v šolo in iz nje je zakonska obveza občin, ki so tako prisiljene podpisati ponujeno ceno prevoznika. Na razpise se navadno prijavi le en ponudnik, prevoznik koncesionar, ki je tudi edini zmožen zagotoviti vse potrebe in ki prevoze vsako leto krepko podraži. Župani so predstavili svoje izkušnje.

"Ponudnik se je prijavil s ponudbo, ki je seveda enkrat višja od sredstev iz preteklega leta," je navedel župan Jesenic Peter Bohinec.

"Pred dvema letoma je bila ta cena 300 tisoč evrov. Zdaj smo prišli na milijon 260 tisoč evrov. Kaj je letos drugače? Je šlo gor gorivo? Je delovna sila dražja? Ni," se je pridušal župan Radovljice Ciril Globočnik.

"Leta 2020 je bil strošek za prevoze 130 tisoč evrov. Letos je pa strošek milijon 200 tisoč. Lansko leto smo imeli povečanje na 700 tisoč in smo mislili, da je to plafon. Zdaj pa še povečanje za pol milijona," se je hudoval župan Tržiča Peter Miklič.

Ob tem, da je mreža prevozov ostala enaka.

"Skupno bomo še videli, ko bomo izpeljali vse javne razpise. Definitivno gre za resno podražitev, ki ogroža preostale naložbe v občini," je navedel župan Škofje Loke Tine Radinja.

Sogovorniki so si enotni, da gre za monopol.

Kako pa Arriva utemeljuje podražitev? Pojasnil ni, pravi župan Bohinec.

"Upokojenci imajo zastonj, s čimer ni nič narobe. Šolske vozovnice in delavske vozovnice so zelo poceni, kar je prav. Ampak potem imaš občutek, da to, kar država subvencionira na državni ravni, Arriva ali kateri drug prevoznik želi prinesti noter na občinski ravni," je komentiral župan Miklič.

Ali so torej občine žrtev darežljivosti države?

Krepke podražitve avtobusnega prevoza