Spremembe zakona o evidencah na področju dela in socialne varnosti po besedah ministra za delo Luke Mesca v grobem določajo tri stvari: "Podjetja se bodo administrativno razbremenila, ker se bodo določene zadeve lahko vodile tedensko, ne pa dnevno. Druga je, da ne bo več potrebnega evidentiranja odmora za malico, in pa tretja, da se poslovodne osebe izvzamejo iz obveznosti vodenja evidence delovnega časa, saj si te osebe same odrejajo delovni čas."
Kot je poudaril po seji vlade, so bili glede teh sprememb socialni partnerji na seji Ekonomsko-socialnega sveta soglasni, danes pa jih je potrdila še vlada.
S predlogom novele se dodatno redefinirajo osebe, za katere je ob zaposlenih delavcih treba voditi evidence, na način, da se jasneje določa krog oseb, za katere je vodenje evidenc tudi utemeljeno, so zapisali v sporočilu za javnost. Gre za osebe, ki dela ne opravljajo na podlagi pogodbe o zaposlitvi, pa se zanje uporabljajo določbe glede delovnega časa, odmorov in počitkov, hkrati pa je treba evidenco voditi tudi za tiste osebe, ki delo opravljajo tako, da ga opravljajo osebno in so vključene v delovni proces delodajalca.
Predlog drugačne opredelitve oseb, za katere je treba voditi evidence, se torej nanaša le na osebe, ki dela ne opravljajo v delovnem razmerju, ampak na drugih pravnih podlagah. S predlagano spremembo se tako po pojasnilih ministrstva za delo jasneje določa, da mora delodajalec evidence v skladu z zakonodajo, tudi evidenco o izrabi delovnega časa, voditi za osebe, ki opravljajo začasno in občasno delo dijakov in študentov, začasno ali občasno delo upokojencev ter začasno ali občasno delo v kmetijstvu.
Administrativna razbremenitev
Z vidika administrativne razbremenitve delodajalca se odpravlja nepotrebna pogostost vnosa v evidenco tistih podatkov, ki ob obstoju drugih podatkov iz evidence ob sočasnem obstoju z zakonom ali drugimi akti predpisanih dokazil pri delodajalcu ob dnevnem vnosu ne zagotavljajo višje stopnje zaupanja v podatke iz evidence v povezavi z dejanskim stanjem, ki je podlaga za te vpise.
Evidenca za poslovodstvo ne bo potrebna
Ministrstvo predlaga izrecno določilo, da evidence o izrabi delovnega časa ni treba voditi za poslovodne osebe. Z vidika jasnosti predlaga, da se izrecno določi, da delodajalec evidenco o izrabi delovnega časa in dokumentacijo, na podlagi katere se v evidenco o izrabi delovnega časa vpisujejo podatki, hrani na sedežu ali na kraju opravljanja dela delavca.
Predlagajo tudi dopolnitev načinov obveščanja delavca o podatkih iz evidence o izrabi delovnega časa, in sicer tudi na elektronski naslov, o katerem se delodajalec in delavec dogovorita.
"Mislim, da je socialni dialog v Sloveniji s tem prestal kritično točko in ima lepo popotnico, da izpeljemo v soglasju s socialnimi partnerji druge, veliko pomembnejše in večje izzive, ki so pred nami, na čelu s pokojninsko reformo in zdravstveno reformo," je dejal minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Dotaknil se je še davčne reforme oz. nepremičninskega davka, ki ga bo minister za finance Klemen Boštjančič po Meščevih besedah predstavil v ponedeljek.
"Kot predstavnik stranke Levica ga absolutno pozdravljam. To je bila za nas ena od prioritet tega mandata. Je temelj, na katerem lahko uredimo nepremičninski trg in celotno stanovanjsko področje, ki tare cele generacije, ki ne morejo do stanovanj," je sklenil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje