Mednarodni inštitut za bližnjevzhodne in balkanske študije (Ifimes) je pripravil okroglo mizo z naslovom Zakulisja volilnih kampanj, na kateri sodelujejo strokovnjak za volilne kampanje Sebastjan Jeretič, internetni guru Vuk Ćosić ter ustanovitelj in odgovorni urednik spletnega portala pozareport.si Bojan Požar.
Janković: Jaz se res ne vidim v parlamentu
Jeretič: Stranke niso monolitne
Jeretič je poudaril, da stranke in njihovi volilni štabi niso tako monilitni, kot si ljudje mislijo in kot je bilo to v prejšnjem režimu v partiji, temveč se v njih dogajajo spori med akterji, ki se borijo za to, kdo bo močnejši in kdo bo diktiral smer volilne kampanje.
Kot je dejal, je njegova filozofija takšna, da mora biti volilna kampanja fokusirana na dve ali tri točke, ki se ponavljajo vsak dan, "tudi ko vsem že postane dolgčas in ko jih ponoviš že desettisočkrat". Takšna taktika je po njegovem bolj učinkovita, kot pa če se kampanja preveč razvodeni oz. razprši.
Kampanja se po njegovem prav tako ne sme ozirati na konkurenco. "Preprosto postaviš svoj tok vztrajaš na njem in vsako sekundo porabiš za to, da predstaviš svoje dve, tri točke," je poudaril.
Jeretič: Kampanja ne sme biti negativna
Zatrdil je, da uradna kampanja ne sme biti negativna temveč pozitivna oz. mobilizacijska, saj se, kot pravi, s strahom ljudi ne da dovolj mobilizirati. Pojasnil je, da se sama negativna kampanja izvaja povsem ločeno od uradnih volilnih štabov.
"Seveda pa obstaja tudi temna plat oz. tudi zakulisje kampanje," je povedal v nadaljevanju. Izpostavil je, kako je to delovalo v kampanji zdajšnjega piranskega župana Petra Bossmana: "Ko so začeli konkurenti 'sekati' po nas v gostilnah, za šankom, z raznimi dezinformacijami o tem, da je Bossman zadolžen 'gambler', smo šli tudi mi v gostilne s kontra temami o protikandidatih. Ko so začeli na spletu s fotomontažami, smo šli kontra z isto tekmo. Ampak bistveno je, da to ne počnejo ljudje, ki so v uradnem, 'pozitivnem' štabu," je dejal in pojasnil še, da je pri negativni kampanji najpomembneje, da z njo ne obremenjuješ ljudi, ampak da z njo pariraš tam, kjer tudi druga stran igra umazano oz. negativno.
Povedal je, da se v slovenskem medijskem prostoru pojavljajo številni konstrukti iz sveta politike. Kar 90 odstotkov objavljenega naj bi bilo navadnih izmišljotin. Čeprav ljudje postajajo nezaupljivi do medijev, ta taktika po njegovem še vedno deluje, "saj se neka zgodba, ko se deset krat pojavi v medijih, ljudem zarije v možgane".
Jeretič je še izrazil prepričanje, da je afera Patria uničila kampanjo SD-ja, saj je znižala volilno udeležbo, ker so ljudje začeli razmišljati, da so vsi politiki isto. Šele v zadnjem tednu, ko naj bi se afera Patria umaknila od medijev, naj bi si SD zagotovil dovolj veliko udeležbo, da je lahko za las premagal SDS.
"Na tem ozemlju tako lepega obdobja, kot je bilo v socializmu, ni verjetno niti vsakih 500 let, kar se tiče ljudi. Bila je ena ekipica, ki je fasala, ali zato, ker je bila uporniška tako ali drugače, ampak večina ljudi je živela enostavno varno življenje," je pojasnil in dodal, da večina ljudi ne potrebuje politike, ki bi jim nudila kaj več kot to.
Požar: Jankovićeva kampanja pripravljena že eno leto
Požar je izpostavil, da ga to, da bo ljubljanski župan Zoran Janković v torek na Kongresnem trgu sporočil svojo odločitev glede sodelovanja na predčasnih volitvah, spominja na pohod na Rim, "se pravi s Kongresnega trga na Tomšičevo ulico". Prepričan je, da bo celotna njegova kampanja, če bo Janković odločil za kandidaturo, velik medijski spektakel. Po njegovem bo to edina politična "grupacija", ki v kampanji ne bo imela težav s financami.
Požar prav tako meni, da je Jankovićeva kampanja pripravljena že leto dni in da bo jutri samo stekla. Ob tem je še opozoril, da čeprav Jankoviću ankete ne kažejo najbolje, "ne gre podcenjevati njegove dimenzije izven Ljubljane".
Ćosić: Kampanje so umazane
Ćosić je dejal, da je deloval v volilnih kampanjah tako za predsedniške kot tudi za državnozborske, evropske in lokalne volitve, vendar tega več ne bo počel, ker so "umazane". Kot pravi je ugotovil, da je vse skupaj iluzija, saj noben izmed naporov v kampanji ni usmerjen v nič dolgoročnega, "ampak se ves mentalni napor organizatorjev kampanj konča nekje 5 do 10 min po TV Dnevniku na večer volitev". Takšno negativno izkušnjo je, kot pravi, imel v predsedniški kampanji Danila Türka, ko so njegovi svetovalci po volitvah izbrisali Türkov blog, ki ga je pisal med kampanjo.
"Naslednjo sezono sem s kmeri, s kolegi iz socialnih dekokratov, postavil neko past, takšno konsenzualno, kot pri vsaki dobri pornografiji. To je, da smo postavili tak spletni projekt, da se ga po koncu volilnega cirkusa ne bo dalo ugasniti. Tako se je tudi zgodilo. Enkrat po volitvah je neka stranka ostala ponosni lastnik nekega spletnega projekta, famoznega red book, kjer se je združilo okoli 1.400 komuniciranja lačnih fanov stranke in to je bila dobra fora. Sem 'vščvercal' nekaj ireverzibilnega. Bil sem še kar ponosen. Vau, tudi če nočejo, bodo morali zganjati notranje dialoge," je zatrdil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje