Tokrat so podelili deset od enajstih mogočih nagrad, od tega tri za življenjsko delo in sedem za izjemne dosežke. Zbrane na prireditvi je nagovorila ministrica za izobraževanje Simona Kustec, ki je poudarila pomen učiteljstva za prihodnost družbe.

"Delo, ki ga dnevno opravljate pedagoški delavke in delavci, je delo za naše otroke, je delo za našo celotno družbo današnjega in jutrišnjega dne. Vi tudi najbolje veste, da to ni običajno delo, ampak je sestavni del vašega vsakdana. Je poslanstvo. Je del našega skupnega medsebojnega spoštovanja, ugleda in zaupanja," je povedala ministrica za izobraževanje, znanost in šport.

Za v prihodnost usmerjeno družbo je učiteljsko in vzgojiteljsko delo po njenih besedah obraz družbe, njenega znanja in tudi vrednot. Učiteljstvo je po njenem mnenju eno najbolj spoštovanih in uglednih poklicev ter temeljni steber vsakokratnega odkrivanja, prenašanja in osvajanja novih poti proti obzorjem novega in nepoznanega, je dejala. Še enkrat jim je čestitala ob svetovnem dnevu učiteljev. Vsega dobrega na nadaljnji poklicni in osebni poti je zaželela tudi nagrajencem.

Nagrado za življenjsko delo na področju predšolske vzgoje je prejela vzgojiteljica predšolskih otrok Radica Slavković, ki že 47 let deluje v predšolski vzgoji. Učiteljica in direktorica Šolskega centra Ljubljana ter predsednica Društva Ravnatelj Nives Počkar je prejela nagrado za življenjsko delo na področju srednjega šolstva, Dragica Motik z zavoda za šolstvo pa je prejemnica nagrade za življenjsko delo na področju dopolnilnega pouka slovenskega jezika in kulture za Slovence po svetu.

Nagrade za izjemne dosežke so prejeli Aksinja Kermauner za dosežke pri delu z otroki s posebnimi potrebami, Jožko Lango in Polonca Legvart za dosežke v osnovnem šolstvu, Jelena Sitar Cvetko in Samo Kralj za dosežke v visokem šolstvu, Tanja Možina za dosežke pri izobraževanju odraslih in Andreja Duhovnik Antoni za dosežke na področju šolstva pripadnikov slovenske manjšine v Italiji, Avstriji in na Madžarskem.

Na razpis za podelitev nagrad je letos prispelo 18 predlogov, kar je precej manj kot v letu 2020. "Razlog je zagotovo v tem, da je za nami zares težavno leto, ki je od vsakega posameznika zahtevalo veliko truda," so zapisali v odboru za podeljevanje nagrad. Pri ocenjevanju je odbor upošteval merila visoke kakovosti in odličnosti nominiranih kandidatk in kandidatov ter tudi načelu čim enakomernejše porazdelitve nagrad glede na vzgojno-izobraževalna področja.

Tradicija podeljevanja nagrad za področje izobraževanja v Sloveniji sega v leto 1966, ko so nagrade podeljevali pod imenom Žagarjeve nagrade.