Predsednik Zavoda Varna pot Robert Štaba je predsednici DZ-ja predstavil delovanje in poslanstvo Zavoda Varna pot – nevladne organizacije, ki združuje posameznike, ki so jih posledice prometnih nesreč najhuje prizadele. Svojo osebno zgodbo so predstavile tako imenovane nevidne žrtve prometnih nesreč Kaja Kobal, Pia Golob in Manca Voje, ki so v prometni nesreči izgubile bližnjega sorodnika, ter Neja Pečnik Štaba, ki je bila huje poškodovana v prometni nesreči in se je uspešno rehabilitirala.

Predstavniki zavoda so v pogovoru s predsednico DZ-ja izrazili prepričanje, da sta izobraževanje in preventiva sicer bistvena pri preprečevanju prometnih nesreč, zelo pomembna pa je zakonodaja, ki mora biti po besedah Štabe predvsem učinkovita, so njegove besede povzeli v DZ-ju.

Izhodišče pri vsem pa je nacionalni program varnosti v cestnem prometu, je pojasnil in dodal, da je Slovenija edina država v Evropski uniji, ki ji je nacionalni program varnosti v cestnem prometu potekel. Ob tem je izrazil željo, da bi imel novi nacionalni program jasna merila.

V prejšnjem mandatu je namreč po besedah Štabe iz Evropske komisije prišlo poročilo, da smo bili v obdobju 2019–2021 ponovno država z najslabšim napredkom na področju varnosti v cestnem prometu. V nasprotju z uspešnejšimi državami naš nacionalni program ukrepov posameznih državnih organov ni postavil v merljive okvirje.

V drugih državah vedo, kaj je vzrok, in se bojujejo za vsakega posameznika, je poudaril. Od tukaj po njegovih besedah prihaja tudi vizija nič – nič smrtnih žrtev in nič hudo telesno poškodovanih oseb zaradi prometnih nesreč v Sloveniji, katere koordinator je prav Zavod Varna pot.

Vizija nič je temeljno gonilo programov Združenih narodov, Svetovne zdravstvene organizacije, Evropske komisije ter slovenskih nacionalnih programov, treba jo je le udejanjiti, je še dodal.