Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je namreč s predstavniki teh občin danes podpisal pogodbo o subvencioniranju mestnega prevoza za omenjene kategorije potnikov.
Vrtovec je danes v Ljubljani pogodbo o poravnavi subvencije za izvajanje mestnega prevoza potnikov za upravičence do subvencioniranega prevoza, podpisal z županom Kranja Matjažem Rakovcem, podžupanjo Celja Bredo Arnšek, županom Kopra Alešem Bržanom, županom Krškega Miranom Stankom in županom Novega mesta Gregorjem Macedonijem. Pri podpisu bi sicer moral sodelovati tudi župan Jesenic Blaž Račič, a se je zaradi zadržanosti opravičil. Pogodbo z jeseniško občino bo ministrstvo tako podpisalo naknadno.
Vrtovec je podpise pogodb označil za pomemben korak izboljšanja dostopnosti mestnih prevozov ranljivim skupinam prebivalstva. "Gre za relativno majhen znesek, ki ga državni proračun namenja, na drugi strani pa delamo velike simbolne korake," je po podpisu pogodb dejal minister.
Vrtovec je ob tem spomnil, da so tovrstni pogodbi lani že podpisali z mestnima občinama Ljubljana in Maribor. Z današnjim dnem so tako podpisane pogodbe z večino mestnih občin, ki imajo vzpostavljen sistem plačljivega mestnega promet. Nekatere, kot je na primer občina Velenje, so bile iz podpisa izvzete, saj tem kategorijam potnikov že nudijo brezplačen prevoz, je dejal minister.
Z župani občin, ki brezplačne prevoze tem skupinam plačujejo iz lastnih proračunov, bodo na ministrstvu nadaljevali pogovore za rešitev te zagate. "Namreč ta trenutek nismo imeli pravne podlage, da bi to lahko že sedaj uredili," je pojasnil Vrtovec.
Kot je poudaril Vrtovec, bo moral biti javni potniški promet v roku petih let zlasti v mestih brezplačen, če želimo nekaj narediti za okolje in podnebje. S takšno potezo bi potniški promet postal tudi bolj privlačen za ljudi, avtobusi in vlaki pa bolj polni. V času jutranje in popoldanske prometne konice so sicer zapolnjeni, problem pa so vmesne ure, ko je veliko mestnih avtobusom praznih, je opozoril.
Vizija bi morala biti tudi zagotavljanje brezplačnosti javnega prevoza tudi študentom in dijakom. Za njih in družine so na ministrstvu za infrastrukturo lani jeseni že uvedli določene ugodnosti, predvsem glede uporabe javnega potniškega prometa med konci tedna.
"Javni potniški promet mora postati hrbtenica prevozov ljudi, zlasti v mestih, kjer je koncentracija avtomobilov največja in pri tem tudi največ onesnažujemo okolje," je povedal.
Prisotni župani in podžupanja so se zahvalili ministru in njegovi ekipi za pripravo sporazuma.
Novomeški župan Macedoni je ob tem izpostavil, da mestni potniški promet ni še na tisti ravni, kot si ga vsi želimo. V določenih urbanih središčih še nimajo tiste kritične mase, ki bi omogočala, da na ekonomski osnovi izvajamo to izbirno javno gospodarsko službo, je dejal.
Župan Krškega Stanko je dogovor označil za še en kamenček v mozaiku poti v smeri približevanja avtobusa občanom.
Za celjsko podžupanjo Bržan je podpis pogodbe dodatna spodbuda k širitvi potniškega prometa. Vizijo Vrtovca, da bi bil javni potniški promet brezplačen v roku petih let pozdravlja, predvsem z vidika trajnostne naravnanosti občine.
Da se s tovrstnimi ukrepi sledi trajnostnemu razvoju se je strinjal tudi župan Kranja Rakovec.
Koprski župan Bržan pa je izrazil upanje, da se bo s tovrstnimi ukrepi razbremenilo ceste in parkirišča po mestih ter zmanjšalo onesnaževanje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje