Priporočil je tudi podrobnejšo utemeljitev dodeljevanja spodbud za večjo digitalno vključenost.

Služba vlade za digitalno preobrazbo je decembra lani objavila osnutek zakona o spodbujanju digitalne vključenosti, namen katerega je povečanje digitalne vključenosti prebivalstva in primerjalnega napredka digitalne razvitosti gospodarstva in družbe.

Cilji so med drugim krepitev zavesti o prednostih uporabe digitalnih orodij za življenje posameznika in družbo kot celoto ter krepitev zaupanja v digitalne tehnologije, spodbujanje zanimanja za tehniška znanja, še posebej na področju digitalnih tehnologij, krepitev razumevanja o digitalnih tehnologijah in njihovi odgovorni ter varni uporabi.

Zagovornik načela enakosti je predlagal izboljšave osnutka zakona. Organ za varstvo pred diskriminacijo daje priporočila na predpise v nastajanju zato, da bi bila v njih upoštevana tudi prepoved diskriminacije, kot jo določa zakon o varstvu pred diskriminacijo, so pojasnili v današnjem sporočilu za javnost.

Priporočil je, naj se v zakonu ustrezneje upoštevajo specifične potrebe skupin ljudi, ki so pri vključevanju v informacijsko družbo najbolj prikrajšane oziroma imajo pri tem največ težav. Zato je predlagal, naj bodo vsem, še posebej ljudem z invalidnostmi, s slabšim premoženjskim stanjem, manj izobraženim, starejšim, revnim samskim ženskam na podeželju itd., dostopni tisti spodbujevalni ukrepi, ki jih glede na svoje življenjske položaje potrebujejo za polno sodelovanje v informacijski družbi, so navedli pri zagovorniku.

Pripravljavcem zakona je tudi priporočil, naj vanj vključijo podrobnejšo utemeljitev dodeljevanja spodbud za večjo digitalno vključenost. Kot so izpostavili pri zagovorniku, morajo po zakonu o varstvu pred diskriminacijo zakonodajni predlogi imeti tudi analizo vplivov predlaganih rešitev na enakopravnost, enake možnosti in enako obravnavo posameznih ranljivejših družbenih skupin.

Obenem to pomeni, da je za vsako neenako obravnavanje, ki ga zakonodaja predvideva in temelji na osebnih okoliščinah, vedno treba navesti prepričljive razloge. Predlaga torej, da se v osnutek zakona vključijo tudi ti prepričljivi razlogi, saj so posamezni ukrepi v njem namenjeni točno določenim skupinam z določenimi osebnimi okoliščinami, kot so otroci, upokojenci in ženske.

Prav tako predlaga nadgraditev "načela enakopravne dostopnosti", ki so ga v vladni službi za digitalno preobrazbo določili kot vodilo za pripravo in dodeljevanje spodbud.

"Zakon bi moral jasno prepovedati diskriminacijo in zapovedati izenačevanje možnosti najranljivejših," so poudarili pri zagovorniku. Zaradi spoštovanja prepovedi diskriminacije je zagovornik priporočil še, naj se iz osnutka zakona pogoj stalnega bivališča izloči kot pogoj za dostop do predvidenih spodbud.