Za ustvarjanje prometne varnosti morajo biti izpolnjeni številni pogoji. Imeti moramo ceste, ki omogočajo varno vožnjo, ukrepe usmerjene v umirjanje hitrosti, ki morajo biti izenačeni s prometno infrastrukturo, pomembna je vzgoja voznikov, predvsem mladih, in nadzor, ki mora biti učinkovit, je za MMC povedal vodja sektorja prometne policije Robert Sušanj. Foto: MMC RTV SLO
Za ustvarjanje prometne varnosti morajo biti izpolnjeni številni pogoji. Imeti moramo ceste, ki omogočajo varno vožnjo, ukrepe usmerjene v umirjanje hitrosti, ki morajo biti izenačeni s prometno infrastrukturo, pomembna je vzgoja voznikov, predvsem mladih, in nadzor, ki mora biti učinkovit, je za MMC povedal vodja sektorja prometne policije Robert Sušanj. Foto: MMC RTV SLO
Prometna nesreča
Pozimi smo navajeni deževja, sneženja, megle in neugodnih vremenskih razmer, ki voznika silijo k večji previdnosti. Z lepšim vremenom, suhimi cestami, soncem voznik ta občutek nevarnosti izgubi in začne voziti hitreje, predvsem agresivneje, in vse to se pozna na prometni varnosti, je dejal Robert Sušanj. Foto: MMC RTV SLO

Ne delamo si utvar, da bomo zadovoljili vse okuse slovenske javnosti.

Robert Sušanj o pritožbah zoper delo prometne policije

Moram pa poudariti, da gre za ukrep, ki je usmerjen zoper tiste najhujše kršitelje, ki, po domače povedano, terorizirajo tiste, ki so v prometu pripravljeni upoštevati prometne predpise.

Robert Sušan o zasegih avtomobilov kršiteljem
Robert Sušanj za MMC o prehitrih voznikih

Vodja sektorja prometne policije je poudaril, da so odvzem prostosti po novem zakonu, zaseg vozila in visoke kazni namenjeni tej skupini voznikov. Policisti te dni sicer izvajajo prvi del akcije Hitrost - Počasneje je varneje, ki jo bodo nadaljevali tudi maja in junija.

Eden od ukrepov policije ob prehitri vožnji je tudi odvzem vozila. Za kakšen postopek gre in ali ga voznik dobi nazaj?
Policija ne odvzema vozil, ampak jih zasega, predaja sod išču in sodišče odloči, ali se vozilo uniči, predela, lahko celo proda, ali pa se ga vozniku vrne. Moram pa poudariti, da gre za ukrep, ki je usmerjen zoper tiste najhujše kršitelje, ki, po domače povedano, terorizirajo tiste, ki so v prometu pripravljeni upoštevati prometne predpise.

Ste prvi dan akcije zasegli kakšno vozilo?
Tega podatka v tem trenutku še nimam, nedvomno pa lahko, glede na veliko intenzivnost nadzora, z dokaj veliko gotovostjo trdim, da je prišlo tudi do zasegov.

Ali zaradi ene akcije trpi varnost drugih udeležencev v prometu? Če večino kadrov preusmerite v nadzor hitrosti avtomobilistov, kako je potem s tistimi, ki vozijo enosledna vozila?
Kljub akcijam je delo skoncentrirano na področje prometa, in če je policist razporejen oz. usmerjen na področje hitrosti, seveda ne sme pod nobenim pogojem zanemariti drugih kršitev. Dokaj odgovorno lahko trdim, da promet kljub vsemu nadziramo v celoti in da v tem kontekstu noben element prometne varnosti ni zanemarjen.

Kako ocenjujete delo prometne policije?
Glasujte v spletni anketi ali pa svoje mnenje izrazite v blogu ali na forumu.

Ali stacionarni radarji in silhuete policistov vplivajo na zmanjšanje hitrosti na cestah?
Vsak ukrep in vsaka naprava ima dokazan vpliv na umirjanje hitrosti. Seveda pa vsaka naprava deluje pod določenimi pogoji in ima učinek pod določenimi pogoji. Tako ima stacionarni merilnik vpliv na manjšem odseku ceste, dolgem približno dva kilometra, merilnik, ki deluje na celotnem odseku, ima bistveno daljši vpliv, silhueta policista ima bistveno večji, če se ob njej pojavi pravi policist, in tudi tabla "vi vozite" ima učinek, če se jo dovolj pogosto menja in če se tudi ob njej občasno pojavi policist. Vsaka naprava kot taka pa nedvomno vpliva na to, da vozniki v večji meri prilagajajo svojo vožnjo omejitvam hitrosti.

Oglejte si celoten videointervju.

Koliko stacionarnih radarjev imamo v Sloveniji in ali nameravate njihovo število povečati?
Znano je, da delujeta dva. Bistveno bomo okrepili število stacionarnih merilnikov v tem letu, njihovo število pa je odvisno od cene. Predvsem bomo okrepili število laserskih merilnikov, torej mobilnih radarjev, saj smo daleč od tega, da bi ta segment dela zanemarili. Nasprotno, bistveno več vlagamo v to, da bi v še večji meri vplivali na hitrost in obnašanje voznikov, saj menimo, da je danes hitrost kljub vsemu ključni problem slovenske varnosti.

Kako bi komentirali prepričanje dela javnosti, da policistov nikoli ni na cesti takrat, ko jih potrebujemo?
Vsi bi si želeli več policistov. Če pa pogledamo drugače, se vedno spopadamo z dvema vrstama pripomb. Tistimi, ki bi si želeli več policistov in več policijskega nadzora, in tistimi, ki pravijo, da je tega enostavno preveč. Tudi takšne klice dobivamo, predvsem od ljudi, ki so bili deležni kakšne kazni, in se pritožujejo, da policisti sicer so na cesti, vendar stojijo na napačnih koncih. Če pa ne stojijo na napačnih koncih, bi tisti, ki vozijo pod vplivom alkohola, raje, da se osredotočimo na hitrost, tisti prehitri pa pravijo, osredotočite se raje na tiste, ki vozijo pod vplivom alkohola. Ne delamo si utvar, da bomo zadovoljili vse okuse slovenske javnosti. Splošno gledano, če bi imeli na voljo bistveno več policistov, bi to posredno pripomoglo tudi k temu, da bi bila stopnja upoštevanja prometnih pravil večja.

Kakšni vozniki smo Slovenci, če se primerjamo s preostalo Evropo?
Jaz bom slovenske voznike vzel vsaj deloma v bran. Velika večina voznikov se iz dneva v dan trudi spoštovati prometna pravila. Vedno jim seveda ne uspe, včasih se kakšen znak spregleda, včasih za trenutek prepozno zmanjša hitrost, vendar gre za minimalno odstopanje od prometnih pravil in norm. Gre za veliko večino voznikov in v tem smislu slovenski ne odstopajo od evropskih. Imamo seveda manjši delež voznikov, ki vozi pretirano počasi, in tukaj se strinjam, da le-ti predstavljajo enako grožnjo v prometu kot tisti, ki vozijo prehitro. Tudi na take smo pozorni in podatki kažejo, da zoper njih tudi ukrepamo. Imamo pa določeno skupino tistih, za katere jaz tukaj ne bi zgubljal besed, ampak bom enostavno rekel, da na cesto ne sodijo. In odvzem prostosti po novem zakonu, zaseg vozila in visoke kazni so namenjeni predvsem njim.

Aleksandra K. Kovač



Ne delamo si utvar, da bomo zadovoljili vse okuse slovenske javnosti.

Robert Sušanj o pritožbah zoper delo prometne policije

Moram pa poudariti, da gre za ukrep, ki je usmerjen zoper tiste najhujše kršitelje, ki, po domače povedano, terorizirajo tiste, ki so v prometu pripravljeni upoštevati prometne predpise.

Robert Sušan o zasegih avtomobilov kršiteljem
Robert Sušanj za MMC o prehitrih voznikih