Pilot je imel na razpolago vse podatke ARSO o vremenskem stanju in napovedi neviht ter bi
Pilot je imel na razpolago vse podatke ARSO o vremenskem stanju in napovedi neviht ter bi "absolutno lahko predvidel prihod hladne fronte". Foto: BoBo
Roman Rovanšek je vodja Službe za preiskovanje letalskih nesreč pri ministrtsvu za infrastrukturo. pripravil je osnutek poročila o balonarski nesreči, s katerim želijo povečati varnost v letalskem prometu in ne iskati krivcev. Foto: MMC RTV SLO
Po letu dni od balonarske tragedije

Lastnik balona Društvo balonarski center je imel veljavno dovoljenje za letenje, toda operater Balonarski center, d. o. o., ni imel ustreznega dovoljenja za komeracialne polete, a tega ni imel nihče – je ob predstavitvi osnutka poročila tehnične preiskave Službe za preiskovanje nesreč pri ministrstvu za infrastrukturo dejal Rovanšek.
Zato je komisija izdala varnostno priporočilo Agenciji za civilno letalstvo, naj prepove komercialno letenje balonarjev do pridobitve dovoljenja, kot je zapisano v zakonu o letalstvu. Agencija je ustrezno začela postopek za pridobivanje tovrstnih dovoljenj, je navedel Rovanšek.
V zvezi s kazensko odgovornostjo pilota ni hotel špekulirati, saj sodno odgovornost ugotavljajo policija oziroma kriminalisti, s katerimi zgledno sodelujejo.


Licenca veljavna, ker ni dvignil pošte inšpektorja
Pojasnil je, da je imel pilot na dan nesreče veljavno licenco za letenje, čeprav je bila proti njemu izdana odločba inšpektorja o prepovedi in napotitvi na zdravniški pregled. »Pilot te odločbe v skladu z zakonom o upravnem postopku o vročitvah ni prejel in ni podpisal,« je dejal in dodal, da za druge postopke niso pristojni na njegovem ministrstvu. Inšpekcijski postopek je bil proti pilotu voden zaradi anonimne prijave o slabem vidu in bi moral ponovno prestati zdravniški pregled. »Gre za odločitev pilota. Ker pa (operater) ni imel dovoljenja za opravljanje komercialnih dejavnosti, tovrstnega poleta ne bi smel opraviti,« je dodal Rovanšek.

Pilot je imel na razpolago vse podatke ARSO o vremenskem stanju in napovedi neviht ter bi "absolutno lahko predvidel prihod hladne fronte", je še ocenil. Dejal je še, da je nesrečo, v kateri je umrlo šest ljudi, 12 je bilo težje, 14 lažje poškodovanih, neposredno povzročila eksplozija sedmih plinskih jeklenk, ki jih pilot ni pravočasno zaprl, saj je bil tudi on poškodovan.

Po letu dni od balonarske tragedije