Ponudniki blaga in storitev so morali doslej svojim strankam izdajati račune v papirni obliki oz. lahko tudi v elektronski, če je kupec s tem soglašal. Od danes pa to ni več potrebno, davčni zavezanec mora kupcu izročiti račun v papirni obliki le na njegovo zahtevo, piše v noveli zakona.
To pa ne pomeni, da računa ni treba izdati. "Še vedno bo moral davčni zavezanec izdati račun in bo evidentiran, le izročil se ne bo," je novembra lani v parlamentu zagotovil finančni minister Andrej Šircelj. Prodajalec tako po novem kupcu pove znesek za plačilo, izdani račun davčno potrdi, kupcu pa ga ne izroči v papirni obliki. Ali je prav, da prodajalec kupcu ni izročil računa v papirni obliki? Da, če kupec ni zahteval izročitve računa v papirni obliki, odgovarjajo na Finančni upravi RS (Furs).
Težave lahko nastopijo pri uveljavljanju garancij, stvarne napake
V zvezi potrošnikov imajo glede novosti pomisleke, predvsem z vidika varstva potrošnikov, saj zakonodaja ne ureja vprašanja, kaj se zgodi, če potrošnik ne zahteva računa, pojasnjuje Matjaž Jakin. "Ali bi moral prodajalec vprašati potrošnika, ali mu izroči račun na drug način? Tukaj je luknja in lahko se zgodi, da potrošnik ne bi dobil računa na noben način. Ko imajo potrošniki račun, namreč veliko lažje uveljavljajo svoje pravice, kot sta garancija, uveljavljanje stvarne napake in druge. Brez računa potrošnik težko dokazuje, kaj je kje kupil in kakšna je bila cena. V določenih primerih bi lahko prek bančnega izpiska prišel do informacij, pri plačilu z gotovino pa tega potrošnik sploh ne bi mogel dokazati," je dejal za Radio Slovenija.
Ni več globe
Hkrati z uveljavitvijo teh sprememb ni več v veljavi določba zakona o davčnem potrjevanju računov, ki določa globo za kupca blaga oz. prejemnika storitve, ki ne prevzame in zadrži računa neposredno po odhodu iz poslovnega prostora.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje