Kot so zapisali v sporočilu za javnost: "Prevladujejo manipulacije, laži in politikantstvo na obeh straneh kampanje. Še pred vložitvijo referendumske pobude je vlada v javnosti manipulirala, da »bi bila naša prijava v primeru vložene referendumske pobude nerelevantna in da ne bi dobili nepovratnih evropskih sredstev«, kar pa se ni zgodilo in je vlada ne glede na to vložila prijavo za EU sredstva. Danes vlada manipulira, da z Zakonom pade tudi gradnja novega tira, medtem pobudniki referenduma in desni politični pol trdijo, da z zavrnitvijo Zakona pade sedanja trasa »zlatega tira«. Nič od obojega seveda ne drži. V tej kakofoniji manipulacij in laži se izgublja glas razuma in strokovnosti, zato smo se odločili, da nagovorimo javnost s to izjavo."
Kot so poudarili v svetu, je predmet referenduma samo zakon, nekatera pripravljalna dela že potekajo brez zakona.
Opozarjajo tudi, da v evropskih razpisih in zakonodaji ni pogoja, da morajo v projektu sodelovati zaledne države in da mora izgradnja potekati na koncesijski način. Vladi očitajo, da lahko s sodelovanjem zalednih držav tujci pridobijo lastniški delež v slovenski logistični infrastrukturi.
Ponovili so tudi prepričanje, da bi bilo drugi tir mogoče zgraditi ceneje. "Naš neodvisni strokovni izračun kaže, da se lahko takšna proga zgradi za 185 milijonov evrov ceneje, to je za 776 namesto 961 milijonov evrov. Z normalnim načinom izgradnje, to je brez koncesije in zalednih držav v finančni strukturi, pa odpadejo dodatni stroški financiranja," so zapisali.
Ocenjujejo, da prispevek Madžarske ni potreben, kar po njihovih besedah dokazuje seštevek sredstev, s katerimi po lastnih navedbah razpolaga vlada. Nepotrebna je po prepričanju sveta za civilni nadzor projekta tudi dodatna taksa za pretovor v Luki Koper.
Vlado tako pozivajo, naj čim prej z neodvisnimi strokovnjaki preveri predračunsko vrednost investicije in jo zniža na strokovno sprejemljivo raven. Po njihovem mnenju bi morala javnosti tudi podrobno pojasniti vlogo Madžarske v projektu in z ustrezno novelo zakona opustiti koncesijski način izgradnje, "ki po nepotrebnem draži gradnjo in financiranje gradnje drugega tira".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje