Odziv NIJZ-ja po objavi prispevka: Ni napake, napotnice se zaključuje v skladu z zakonodajo
Vsak dan se še vedno izbriše nekaj deset napotnic z datumi v prihodnosti. Na ljubljanskem UKC-ju se tako dnevno povprečno neupravičeno izbriše pet napotnic.
Helena Lovinčič, Prvi
26. november 2022 ob 17.15
Zadnji poseg: 26. november 2022 ob 20.09 Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija
So pa na Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana poskrbeli za vseh 325 neupravičenih izbrisanih napotnic, bolnike so večinoma naročili na isti termin, kot so ga imeli prvotno. Pozivajo pa Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ), naj čim prej odpravijo napako, saj imajo zaradi nje veliko dodatnega dela.
Uganka, zakaj se napotnice še vedno brišejo, ni razrešena. Ker se torej brisanje napotnic nadaljuje, so z UKC-ja že večkrat pozvali NIJZ k ukrepanju.
"Lepo smo jih prosili, naj pri brisanju izključijo vsaj tiste paciente, ki imajo datum v prihodnosti. Oni se sklicujejo na zakon, zakon pravi, da če na enega izmed terminov v preteklosti nisi prišel, se te izključi iz čakalne knjige in se ti izbriše napotnica. Predstavljajte si kroničnega bolnika, ki še vedno potrebuje obravnavo, da morda na enega izmed terminov ni prišel, se ni opravičil ali pa smo ga ustrezno prenaročili, in njemu se izbriše napotnica," je povedala Tatjana Pavlin z UKC-ja.
20.10
NIJZ prosijo za seznam izbrisanih
Bojijo se, da bo v prihodnje še vedno določen nabor pacientov, za katere nihče ne bo vedel, da je napotnica izbrisana. NIJZ so prosili, "ali jim lahko dajo izpis tistih, ki jih bodo brisali v prihodnje in so kandidati za izbris napotnice, čeprav je v čakalni vrsti še vedno njegov termin, teh imamo zdaj odprtih okoli 1000", je dodala Pavlin.
So pa že poskrbeli za vseh 325 neupravičeno izbrisanih napotnic, bolniki so večinoma dobili isti termin kot prvotno. "Niti enega pacienta nismo odslovili na vratih, ko je prišel. Po pravilih je pa sicer tako, da če pacient nima ustrezne napotnice na dan obiska, mu lahko izstavimo samoplačniški račun, a niti enemu tega nismo naredili, za vse smo poskrbeli, da so bili obravnavani, da je bila napotnica urejena, da smo jo pridobili na dan opravljanja storitve," je sklenila Pavlin.
Vse to na same čakalne vrste ni vplivalo. Pogled vnaprej tudi ni preveč optimističen, ta mesec se je produktivnost dvignila za šest odstotkov, vendar je hkrati vsak mesec tudi večji priliv novih pacientov, kar je posledica oslabljene primarne ravni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje