Šentviški predor je bil v torek zaprt pet ur po slovesnem odprtju. Foto: MMC RTV SLO
Šentviški predor je bil v torek zaprt pet ur po slovesnem odprtju. Foto: MMC RTV SLO
Predor Šentvid
Predor Šentvid je skupaj z galerijo dolg 1.480 metrov, sestavljata pa ga dve dvopasovni cevi, dve kaverni, dve tripasovni cevi in dve priključni cevi s Celovške ceste. Foto: MMC RTV SLO

Ceramicoat je eno redkih specializiranih podjeti, ki je predalo vse ustrezne papirje oziroma ateste za uporabljeni material.

Borut Willenpart
Predor Šentvid
Omet je odpadel približno 100 metrov pred koncem predora proti Gorenjski. Foto: MMC RTV SLO
Prvi dan uporabe predora odpada promet

Protipožarno zaščito v predoru Šentvid je za SCT postavil angleški podizvajalec Ceramicoat, katerega predstavnik v Slovenijo pride še ta teden.

Direktor operative za področje nizkih gradenj pri SCT-ju Borut Willenpart je še pojasnil, da je SCT o nastali poškodbi takoj obvestil Angleže. Podizvajalec naj bi tudi pojasnil, zakaj je prišlo do poškodbe kljub jamstvom, da bo deset let zdržala vse obremenitve, ki se nahajajo v predoru, določil pa bo tudi primeren način sanacije.

Do poškodbe je sicer prišlo v stari galeriji predora, zgrajeni leta 1984. Tam se je naredilo protipožarno zaščito, ki jo je zahteval naročnik, da se je povečala varnost objektov, ki so nad galerijo. V primeru prometne nesreče v predoru bi namreč lahko prišlo do vžiga in sproščanja visokih temperatur, kar bi lahko poškodovalo objekte nad galerijo, je pojasnil Willenpart.

SCT: Predor je varen
Celotne požarne zaščite je okoli 13.000 kvadratnih metrov, do poškodbe pa je prišlo na enem kvadratnem metru, na mestu, kjer se je držala kovinske površine. Ta je bila nameščena na petih mestih v stari galeriji, na katerih bi lahko prišlo do pronicanja vode. Zaščito so tako preventivno odstranili tudi na ostalih štirih mestih, zato v SCT-ju na podlagi tega zagotavljajo, da je predor varen, oziroma da se tovrtsne poškodbe ne bodo več zgodile.

SCT je po trokovem dogodku pregledal obe cevi in ugotovil, da drugih napak, vsaj vidnih ni. Ob tem so dodali, da je predor zdaj v šestmesečnem začasnem obratovanju, v katerem se sproti pregleduje njegovo obratovanje.

Stroški sanacije še niso znani
Nadzorniki SCT-ja so pregledali vse ateste, ki jih je predložil Ceramicoat, poleg tega se je naredilo tudi testno polje, kjer se je dokazalo, da je to ustrezno. Nato se je začela gradnja. Pri tem je SCT opozoril podizvajalca, da gre v nekaterih delih za ravno kovinsko površino, a je ta z ustreznimi dokumenti zagotovil, da bo maetrial vzdržal, je dejal Willenpart.

Kakšni bodo stroški sanacije, še ni znano. Je pa jasno, da jih ne bo kril SCT, saj je delo oddal podizvajalcu in ta bo pokril stroške, ki so nastali zaradi poškodb, je še pojasnil Willenpart.

Predor po petih urah uporabe zaprli
Predor Šentvid proti Gorenjski, ki so ga v torek ob 20. uri zaradi odpadanja zaščitnega ometa zaprli, je spet odprt. Naj spomnimo, da so šentviški predor zaprli včeraj pozno popoldne. Samo devet ur po slavnostnem odprtju in pet ur po tem, ko je skozenj stekel promet, je namreč začel odpadati protipožarni omet. Sanacija je potekala ponoči.

"Promet skozi predor poteka normalno, v prihodnjih dneh pa so napovedani še dodatni pregledi objekta skupaj s predstavniki izvajalcev," je povedal Marjan Koler, predstavnik za stike z javnostjo na Darsu.

Omet na srečo povzročil le kolono
Koler je za MMC pojasnil, da je omet odpadel v predoru proti Gorenjski, približno sto metrov pred koncem predora. Padla je približno ena četrtina kubičnega metra zaključnega sloja ometa proti vročini. Omet ni padel na noben avtomobil, je pa kmalu povzročil kolono.

SCT je ponoči saniral nastale poškodbe, s stropa obeh galerij v dolžini 420 metrov so odstranili omet z vseh kovinskih dilatacij, ki so vgrajene zaradi preprečevanja raztezanja objekta.

Tomislav Nemec, prvi mož Darsa, je za TV Slovenija pojasnil, da je neljubi dogodek presenetil in pretresel tudi Dars, da pa gre za napako na starem delu, ki je bil zgrajen že leta 1984. Gradili so ga tujci, ki so uporabljali drug material.

Vožnja s primorske strani proti Gorenjski torej ponoči ni bila mogoča, medtem ko je promet skozi predor v nasprotni smeri potekal nemoteno.

Ceramicoat je eno redkih specializiranih podjeti, ki je predalo vse ustrezne papirje oziroma ateste za uporabljeni material.

Borut Willenpart
Prvi dan uporabe predora odpada promet