Hoja po železniški progi ni zgolj smrtno nevarna, ampak je tudi nelegalna. Foto: BoBo
Hoja po železniški progi ni zgolj smrtno nevarna, ampak je tudi nelegalna. Foto: BoBo

Namen preventivnega nadzora, ki bo potekal do 21. avgusta in v katerem sodelujejo z republiškim inšpektoratom za železniški promet in policijo, je ozaveščanje javnosti o nevarnostih nepravilnega prečkanja železniške proge, zmanjšanje števila nesreč in povečanje varnosti. Po ocenah Mednarodne železniške zveze je na svetu več kot pol milijona železniških prehodov, od tega jih je nekaj več kot 20 odstotkov v EU-ju.

Skoraj tretjina vseh železniških nesreč v Evropi in drugod po svetu so nesreče in smrti kot posledica na železniških prehodih. Če k temu dodamo še nedovoljeno zadrževanje na železniških tirih in njihovo nepravilno prečkanje, se število povzpne na več kot 90 odstotkov vseh železniških nesreč, so navedli pri Slovenskih železnicah.

Na leto umre od 18 do 22 ljudi

Po besedah direktorja družbe SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca na slovenskih tirih letno v povprečju umre od 18 do 22 neudeležencev v železniškem prometu, bodisi zaradi samomorov, nepravilnega prečkanja proge ali nepravilnega gibanja ob progah. Pri tem na nivojskih prehodih zaradi nepravilnega prečkanja proge letno v povprečju umrejo dva do trije ljudje, pogosto so to mladi, je dejal Kranjc.

Nepravilno prečkanje proge je smrtno nevarno, zato je nujno, da se vsi udeleženci v prometu zavedajo tveganja in dosledno upoštevajo prometne predpise. Hoja po železniški progi pa ni zgolj smrtno nevarna, ampak je tudi nelegalna. Po zakonu o varnosti v železniškem prometu je predvidena globa za prepovedano prečkanje proge, ki jo izreka republiški inšpektorat, 400 evrov.

Med nadzorom bodo predstavniki Slovenskih železnic, republiškega inšpektorata za železniški promet in policije izvajali poostrene kontrole na najbolj kritičnih železniških prehodih in mestih, kjer se dogajajo prekrški. Poleg nadzora bodo potekale tudi informativne aktivnosti, ko bodo mimoidoče opozarjali na pravilno obnašanje v bližini železniških prog.

Pri Slovenskih železnicah vse udeležence v prometu pozivajo, da železniško progo prečkajo na označenih mestih, se pred prečkanjem proge prepričajo, da ni prihajajočih vlakov, na železniških prehodih dosledno upoštevajo signalizacijo in varnostne naprave, ne hodijo po železniških tirih in med prečkanjem ne uporabljajo slušalk ali mobilnih telefonov. Po njihovih navedbah je veliko nesreč mogoče preprečiti, zato je treba spoštovati prometno signalizacijo in varno prečkati železniško progo, kjer in ko je to dovoljeno.

Vsaka žrtev na železnici je po Kranjčevih besedah preveč, obenem pa ob takšnih nesrečah nastanejo tudi velike ovire v železniškem prometu, ki jih najbolj občutijo potniki. Preventivne akcije, kot je trenutna, naj bi pripomogle, da bi bilo žrtev čim manj.