Opozicija trdi, da vladni predlogi favorizirajo zasebne šole, pa koalicija vztraja, da je Slovenija po številu slednjih na evropskem repu. Foto: RTV SLO
Opozicija trdi, da vladni predlogi favorizirajo zasebne šole, pa koalicija vztraja, da je Slovenija po številu slednjih na evropskem repu. Foto: RTV SLO
Branimir Štrukelj (Sviz) in minister Milan Zver
Spremembe šolske zakonodaje so razdelile tako politično, kot tudi strokovno javnost. Foto: RTV SLO

Majda Potrata (SD), Rudolf Moge(LDS) in samostojni poslanec Slavko Gaber so ponovno izrazili pomisleke o strokovni utemeljenosti ter prenagljenosti uvajanja drugega tujega jezika, ukinjanja učnega uspeha ter brezplačnega popoldanskega varstva v 6. razredu, spremembah na področju koncesij za zasebne šole ter združevanju vrtcev in OŠ-jev v vzgojno-izobraževalne centre.

Poslanka Alenka Jeraj (SDS) odgovarja, da gre za poenotenje financiranja, razbremenitev učencev in učiteljev ter sistemski vnos vzgoje in vseživljenjskega učenja, in poudarja, da je Slovenija pri deležu zasebih šol na samem evropskem repu. Dodaja, da uvedba drugega tujega jezika ne more biti sporna, saj ga mnogo staršev trenutno plačuje skozi zunajšolske tečaje za otroke.

Sindikat napoveduje referendum
Če bo DZ predlog zakona o osnovni šoli sprejel v zdajšnji obliki, bo šolski sindikat Sviz, kot je napovedal pred dnevi, izvedel referendumske postopke.

Sviz, Svet staršev ljubljanskih osnovnih šol ter Strokovni svet za splošno izobraževanje so razočarani, ker minister za šolstvo in šport Milan Zver zavrača podaljšanje javne razprave o spremembah na področju osnovnega šolstva ter predšolske vzgoje, ki se je iztekla. Zver odgovarja, da so bile teze za spremembe predstavljene že jeseni.

Minister zavrača tudi očitke o zmanjševanju sredstev za javne šole, favoriziranju zasebnih šol, financiranju na učenca ter združevanju OŠ-jev in vrtcev v centre ter odgovarja, da bodo spremembe krovnega šolskega zakona ter na področju organizacije in financiranja vzgoje in izobraževanja stroki med drugim prinesle potrebno avtonomijo.