
"Nisi bil ti. Jaz sem bila kriva. Plis, pokliči me." "Vem, da sem te razočarala. A se lahko pogovoriva?" To so plakati, s katerimi Mcdonald's promovira nov okus sladoleda. Gre za normalizacijo nasilja nad ženskami in seksizma, so prepričani v uredništvu Spol.si.
"Ta poudarek 'nisem kriva' zelo velikokrat slišijo ženske, ki so žrtve intimnopartnerskega nasilja. Ta krivda se v velikih večinah vali na ženske – za nasilje, posilstva, nadlegovanja," je pojasnila Maja Peharc s spletnega portala Spol.si
"Oglaševanje je vedno vpeto v sentiment časa," je prepričan strokovnjak za marketing, Aljoša Bagola, ki poudarja, da so klišeji in arhetipi pogosto del marketinških pristopov. "Na žalost smo priča toksični kulturi in toksični moškosti, kjer na milijone mladih, jeznih fantov podlega zelo mizoginim in sovražnim sporočilom raznoraznih vplivnežev," je pojasnil in dodal, da je dialog, ki ga lahko vidimo na plakatu tisti, ki nakazuje na tradicionalno podreditev ženske.
"Slovenski oglaševalski prostor je izjemno dobro reguliran. Že več kot tri desetletja imamo izjemen oglaševalski kodeks, ki take primere presoja in verjamem, da bo tudi tokrat tako," je zaključil.
V Mcdonald'su zavračajo, da bi vsebina plakatov normalizirala nasilje nad ženskami, pravijo, da gre za kreativno oglaševanje.
"Ta izjava 'nisem kriva' je zelo nevarna za ženske, ki že tako ali tako živijo v konfliktnih in nasilnih odnosih, da se potem perpetuira, da ne glede na okoliščino, ženska ni kriva," je še opozorila Peharc.
Zaradi prijav bo oglas obravnavalo tudi oglaševalsko razsodišče.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje