Po uvodnem srečanju med novim ministrom za vzgojo in izobraževanje Vinkom Logajem in glavnim tajnikom Sviza Branimirjem Štrukljem sta v izjavi za javnost oba potrdila, da je bilo srečanje zelo produktivno.
Kot je v uvodu povedal Štrukelj, je zagotovo eno od bistvenih vprašanj, kako reševati primanjkljaj učiteljev. "Danes smo želeli zlasti rešiti vprašanje različnih podatkov, kako velik je ta primanjkljaj in kako na to vpliva starajoča se učiteljska populacija." Opozoril je, da imamo v Sloveniji po podatkih nadpovprečno stare učitelje, še posebej v srednjih šolah. "Tukaj pa so še odhajanja, neustrezen vpis v pedagoške šole in iskanja zaposlitve drugje. Zlasti nekateri profili so izpostavljeni – matematika, fizika, kemija, računalništvo in še bi lahko našteval."
Minister Logaj je ob tem dodal, da je analiza potrebna predvsem zato, ker se ti podatki med seboj razlikujejo. "Za neko jasno strategijo del je treba pripraviti analizo." Vsi ukrepi na podlagi tega ne bodo na nacionalni ravni. "Nekatere lahko pripravijo same šole, tudi v smislu bonitet za tiste, ki bi se zaposlili na novo. S tem želimo preprečiti zaposlovanje učiteljev v drugih sektorjih." Analiza naj bi bila pripravljena v nekaj mesecih.
"Samo dvig plač ne bo rešil kadrovske stiske"
Tako minister kot Štrukelj sta se strinjala, da samo dvig plač ne bo rešil kadrovske stiske. "Je pa korak v pravo smer," je dejal Štrukelj in dodal, da je po dvoletnih pogajanjih, v katerih naj bi ustrezneje ovrednotili plače v vzgoji in izobraževanju, še vedno nekaj odprtih vprašanj. "Zlasti na področju pomočnic vzgojiteljic. Tukaj stvari še niso zaprte."
Logaj je opozoril, da se zaveda, da kadrovske problematike ni mogoče rešiti čez noč. Kot je pojasnil, je bil prvi ukrep uveden pred 10 dnevi, ko so povečali kadrovske štipendije s 100 na 300. "Na ministrstvo smo prejeli 292 vlog za deficitarne poklice." Ob tem je dodal, da bi bili lahko dodatni ukrepi tudi neprofitna stanovanja zlasti za mlade učitelje in še nekateri drugi. Več o tem, kateri ukrepi in kdaj bodo sprejeti, naj bi izvedeli v prihodnjem mesecu.
Oba sta tudi opozorila, da bi v prihodnjih 10 letih zaradi upokojitev lahko izgubili tudi do 1/3 učiteljev v osnovnih šolah, v srednjih šolah pa tudi polovico.
Kot je napovedal Štrukelj, sicer ocenjuje, da bi do 15. novembra lahko končali pogajanja.
Kako odpraviti nestabilno financiranje šolstva?
Kot tretjo točko sestanka so obravnavali financiranje šolstva. Štrukelj je ob tem opozoril, da je financiranje šolstva precej nestabilno, saj niha. "Najnižji delež BDP-ja bi se moral zapisati v sistem. S tem bi tudi omogočili boljšo perspektivo vzgoji in izobraževanju." Verjame, da bi lahko imeli dobro šolstvo, saj imamo po njegovem mnenju dobre pogoje in javnost še vedno zaupa javnemu šolstvu. "To moramo izkoristiti in preprečiti, da bi končalo, kot je naše zdravstvo."
Logaj je ob tem dodal, da si na ministrstvu želijo uskladiti predloge glede BDP-ja in jih dodati v novelo zakona. "V proračunu je predvideno 160 milijonov za lokalne skupnosti, kot so vrtci in osnovne šole. Tu je prijavljenih 83 projektov, kar kaže, da bo država vlagala tudi v šolski prostor."
Kot je dejal, o odstotkih in zneskih še ne more govoriti. "V roku dveh tednov bomo prišli pred javnost tudi s temi informacijami in številkami," je sklenil.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje