Ferenc Horvath je predsednik Sveta Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti postal leta 2014, ob izvolitvi v državni zbor leta 2018 pa s te funkcije ni odstopil. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Ferenc Horvath je predsednik Sveta Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti postal leta 2014, ob izvolitvi v državni zbor leta 2018 pa s te funkcije ni odstopil. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je leta 2019 ugotovila, da sta funkciji poslanca v državnem zboru in zastopnika v Pomurski madžarski samoupravni narodni skupnosti nezdružljivi, zato je Ferencu Horvathu, ki je opravljal obe funkciji, izdala opozorilo.

Temu je zdaj pritrdilo tudi upravno sodišče, ki se je v sodbi tudi vsebinsko opredelilo, da funkciji nista združljivi in da v primeru Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti ne gre za izjemo, za katero določbe glede nezdružljivosti funkcij ne bi veljale, so sporočili iz KPK-ja.

Upravno sodišče je v zadevi odločalo drugič, potem ko je vrhovno sodišče decembra 2023 pritožbo Ferenca Horvatha na sodbo upravnega sodišča v večjem delu zavrglo oziroma zavrnilo, v delu, ki se nanaša na opozorilo o nezdružljivosti funkcij, pa vrnilo sodišču prve stopnje.

Sorodna novica Poslanec madžarske narodne skupnosti zavrača očitke o nezdružljivosti njegovih funkcij

V novem postopku je upravno sodišče odločilo, da je KPK ravnal pravilno, ko je zoper poslanca vodil postopek zaradi suma nezdružljivosti funkcij. V sodbi je zapisalo, da poslanci niso izvzeti iz sistemske ureditve v zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije, katere namen je ustvariti enoten in celovit pravni okvir na področju integritete in preprečevanja korupcije.

Opozorilo o nezdružljivosti funkcij je tako po sodbi sodišča pravilno in zakonsko utemeljeno, postopek pa je bil izveden pravilno in zakonito, navajajo v KPK-ju. Sodišče je tako potrdilo, da sta Horvathovi funkciji nezdružljivi, ter pritrdilo stališču KPK-ja, da je Pomurska madžarska samoupravna narodna skupnost pravna oseba javnega prava in ne predstavlja oblike političnega združevanja. Sodba upravnega sodišča je pravnomočna.

Komisija nasprotuje spremembam, ki bi za manjšinska poslanca uvedle izjemo

KPK na sodbo opozarja tudi v okviru predlaganih dopolnitev zakona o poslancih, ki je v parlamentarnem postopku in bi tovrstno hkratno opravljanje funkcij omogočil. Predlog bi moral po mnenju komisije izjemno natančno utemeljiti, zakaj je položaj obeh poslancev manjšin tako poseben, da je zanju treba omogočiti opravljanje funkcij v večjem obsegu, kot to velja za druge poslance, so še opozorili.

KPK zato predlaganim spremembam nasprotuje, saj meni, da bi morale spremembe na področju nezdružljivosti funkcij iti v smer poenotenja, in ne dodatnega razlikovanja. Hkrati bi po mnenju KPK-ja sprejetje predlaganih določb, ki bi veljale za poslance narodne manjšine, vzpostavilo nova tveganja za nastanek nasprotja interesov.

Predlagane dopolnitve zakona o poslancih, ki jih je vložila poslanka Svobode Janja Sluga, sicer predvidevajo, da je funkcija poslanca narodne skupnosti združljiva s članstvom in dejavnostmi upravljanja, nadzora ali zastopanja v samoupravnih narodnih skupnostih.