Ustavni pravnik in urednik monografije Igor Kaučič je opozoril, da predsednik republike pri nas, v nasprotju s parlamentarnimi sistemi v drugih državah, nima nekaterih pomembnih pristojnosti, ima pa na drugi strani takšne, ki "predsedniku republike ne pritičejo". Obenem je Kaučič spomnil tudi na dejstvo, da je predsednik republike na državni ravni edini, poleg poslancev, ki je izvoljen neposredno, s čimer dobi močno legitimnost.
Med pristojnostmi, ki jih slovenski predsednik republike nima, a bi jih lahko imel, vidijo avtorji monografije predvsem imenovanje predsednika vlade in ministrov ter imenovanje nekaterih drugih najvišjih državnih funkcionarjev. Več pristojnosti pa bi lahko imel tudi na področju sodstva, kjer jih zdaj praktično nima. Predsednik republike tudi nima imunitete in niti pravice sopodpisa državnih aktov, opozarja 19 avtorjev monografije.
Bojazen pred Kučanom
Ustavni pravnik Franc Grad, ki je sodeloval tudi pri pisanju slovenske ustave, meni, da je naša ustava dobra, z vidika tega, da ni preveč podrobna, kar omogoča razvoj družbe. Je pa njena največja napaka, tako Grad, ureditev položaja predsednika republike, k čemur je tudi prispevala bojazen, da bo takratni predsednik, za katerega se je predvidevalo, da bo postal Milan Kučan, prejel prevelika pooblastila.
Anomalija na področju pristojnosti predsednika republike pa ima posledično bistven vpliv na razmerja med različnimi deli oblasti oziroma vnaša motnje v ta razmerja, je še dejal Grad, ki meni, da so avtorji z monografijo pripravili enega najpomembnejših prispevkov k razvoju ustavnopravne znanosti od sprejetja ustave.
Avtorji bodo o vprašanjih, ki so jih z monografijo odprli, govorili tudi s predsednikom republike Borutom Pahorjem. Kljub temu pa Kaučič meni, da trenutno ni dovolj politične volje za spremembo položaja predsednika republike.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje