Radovan Žerjav je za MMC zavrnil oceno dela svojega naslednika na mestu ministra za promet Patricka Vlačiča. Dejal pa je, da sta še vedno v stikih. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Radovan Žerjav je za MMC zavrnil oceno dela svojega naslednika na mestu ministra za promet Patricka Vlačiča. Dejal pa je, da sta še vedno v stikih. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Radovan Žerjav
V drugem delu pogovora smo se z Radovanom Žerjavom pogovarjali o temah, vezanih na ministrstvo za promet. Foto: vir: www.eu2008.si

Minus ne nastaja zaradi uvedbe vinjet, saj je cestnina pobrana z vinjetami, ostala na nivoju prejšnjega cestninskega sistema. V letu 2008 je bilo pobranih celo za 38 milijonov evrov več cestnin kot v letu 2007. Minus nastaja zaradi tega, ker se anuitete za najeta posojila iz leta v leto povečujejo.

Radovan Žerjav

Dejstvo je, da se je v ta največji gradbeni projekt (gradnja avtocest, op. a.)Slovenije premočno vmešavala politika. Tako pri umestitvi tras avtocest kot pri delovanju celotnega sistema.

Radovan Žerjav
V Slovenske železnice je treba uvesti več inovativnosti, meni Radovan Žerjav. Foto: MMC RTV SLO

Drugi del pogovora z nekdanjim prometnim ministrom, zdaj pa poslancem SLS-a, ki bo v kratkem prevzel stranko, je MMC izkoristil predvsem za nekaj vprašanj, ki se tičejo prometnega resorja. Da bo njegov pogled na teme, kot so delo zdajšnjega ministra Patricka Vlačiča, vinjete, Dars, avtocestni program, železnice, Luka Koper ipd., zanimiv, namreč nismo dvomili.

1. del intervjuja, v katerem smo se z Radovanom Žerjavom pogovarjali predvsem o tem, kako bo vodil SLS, lahko preberete tukaj.

Kot nekdanjemu ministru za promet vam zastavljamo tudi nekaj vprašanj s tega področja. Za začetek – kako bi ocenili delo vašega naslednika Patricka Vlačiča? Kje so njegovi plusi in kje minusi?
Svojega naslednika javno ne bom ocenjeval. Lahko pa rečem, da sva korektno opravila primopredajo in imava še zdaj občasne stike.

Vinjete. Kot kaže, se bodo 1. julija podražile letne vinjete s 55 na 95 evrov, hkrati pa bodo ukinjene polletne in uvedene enotedenske, katerih predlagana cena je 15 evrov. Prava odločitev?
Po nerazumni in neupravičeni blokadi sredstev za izgradnjo avtocest je to logična odločitev.

Dars bi lahko imel zaradi vinjetnega sistema cestninjenja, ki ga je uvedla vlada med vašim ministrovanjem, po besedah Vlačiča med 30 in 70 milijonov evrov minusa.
To prav gotovo ne drži. Minus ne nastaja zaradi uvedbe vinjet, saj je cestnina pobrana z vinjetami, ostala na nivoju prejšnjega cestninskega sistema. V letu 2008 je bilo pobranih celo za 38 milijonov evrov več cestnin kot v letu 2007. Minus nastaja zaradi tega, ker se anuitete za najeta posojila iz leta v leto povečujejo.

»Vtis je, da je Dars (za projekte, op. a.) porabil več denarja, kot bi ga bilo treba, zaradi političnih pritiskov. Ne želim reči, da Dars ni odgovoren, temveč da je tudi politika odgovorna, da deluje v skladu s sprejetimi načrti, ki jih je sprejela v DZ, in da se ne izvajajo drugačni projekti,« pravi Vlačič.
Tudi sam sem dajal podobne izjave. Dejstvo je, da se je v ta največji gradbeni projekt Slovenije premočno vmešavala politika. Tako pri umestitvi tras avtocest kot pri delovanju celotnega sistema.

Kako naj se Slovenija izvleče iz (finančnega) krča, ki jo je zgrabil, ko gre za gradnjo avtocest?
Preveriti je treba, ali je mogoče katerega od odsekov zgraditi na način podeljevanja koncesije.

Pred odhodom s funkcije ministra ste dejali, da bo moral biti minister za promet, ki vas bo nasledil, minister za železnice. Ali Vlačič železnicam namenja dovolj pozornosti?
S tem sem želel poudariti, da je treba v tem mandatu več pozornosti posvetiti železnicam. Kakšna je pozornost ministra Vlačiča glede tega vprašanja, pa je še preuranjeno komentirati.

Sloveniji grozi izpad iz 5. evropskega koridorja. Kako pospešiti projekte na področju infrastrukture – evropska sredstva za njeno gradnjo so menda ogrožena?
Direkcija v Mariboru ni v stanju voditi tega projekta. To je moja ocena. Na to sem ministra Vlačiča opozoril že ob primopredaji. Potrebne bodo sistemske spremembe in organiziranje "železniškega Darsa" ali pa nekaj podobnega ... 30 ali 40 ljudi v Mariboru namreč ne more peljati projekta vrednega skoraj 10 milijard evrov. Za tak projekt bo potrebnih 500, 600 ali pa tudi več ljudi. Vendar vsak dan, ki ga izgubimo pri ne spremembi takšne organizacije kot trenutno je, je izgubljen. Sam sem se osebno angažiral pri teh vprašanjih, poskušal narediti maksimum s tem, kar je, vendar v kratkem času ugotovil, da na tak način to ne bo šlo. Tudi zaradi tega moje opozorilo ministru Vlačiču.

Slovenske železnice se soočajo s hudimi težavami, po nekaterih podatkih naj bi samo tovorni promet lani ustvaril 13 milijonov evrov izgube. Kako iz tega začaranega kroga?
V prvem koraku je treba Slovenske železnice temeljito reorganizirati in uvesti več inovativnosti.

Luka Koper je pod lupo kriminalistov. Ti pregledujejo predvsem njene kapitalske naložbe v zadnjih petih letih. Kako komentirate?
Ne poznam podrobnosti.

Luka Koper naj bi imela v okviru oblikovanja Slovenije kot logistične platforme veliko vlogo. Pod kakšnimi pogoji jo bo lahko izpolnila?
Brez Luke Koper se v Sloveniji o logistiki sploh ne moremo pogovarjati. Luka Koper je pravzaprav temelj iz česa vse izhaja.

Marjetka Nared
marjetka.nared@rtvslo.si

Minus ne nastaja zaradi uvedbe vinjet, saj je cestnina pobrana z vinjetami, ostala na nivoju prejšnjega cestninskega sistema. V letu 2008 je bilo pobranih celo za 38 milijonov evrov več cestnin kot v letu 2007. Minus nastaja zaradi tega, ker se anuitete za najeta posojila iz leta v leto povečujejo.

Radovan Žerjav

Dejstvo je, da se je v ta največji gradbeni projekt (gradnja avtocest, op. a.)Slovenije premočno vmešavala politika. Tako pri umestitvi tras avtocest kot pri delovanju celotnega sistema.

Radovan Žerjav