Stranke so kampanjo večinoma financirale s sredstvi, ki so jih prenesle s svojih rednih računov, posojila ni najela nobena.  Foto: BoBo
Stranke so kampanjo večinoma financirale s sredstvi, ki so jih prenesle s svojih rednih računov, posojila ni najela nobena. Foto: BoBo

Skladno z zakonodajo posamezne liste za financiranje kampanje za volitve v Evropski parlament ne smejo preseči 0,40 evra na posameznega volilnega upravičenca v državi. Glede na število volilnih upravičencev ob začetku volilnih opravil pred evropskimi volitvami so lahko posamezne liste za volilno kampanjo namenile do nekaj manj kot 680.000 evrov.

A takšnega zneska glede na poročila o financiranju kampanje, objavljena na spletni strani agencije za javnopravne evidence in storitve (Ajpes), ni porabila nobena izmed list, ki so nastopile na junijskih volitvah v Evropski parlament.

Največ sredstev je za kampanjo namenila največja opozicijska stranka SDS, ki je vanjo vložila dobrih 300.000 evrov. Sledita mu največja vladna stranka Gibanje Svoboda z dobrimi 270.000 evri in NSi z dobrimi 240.000 evri. SLS je z dobrimi 160.000 evri vložka v kampanjo četrta po višini stroškov, preostale liste pa so se v kampanjo podale s skromnejšimi zneski in so zanjo odštele manj kot 100.000 evrov.

Med strankami, ki so dobile svoje predstavnike v Evropskem parlamentu, se je vložek v kampanjo najbolj obrestoval SD-ju, ki je porabil 44.100 evrov za izvoljenega poslanca, najmanj pa NSi, ki je za poslanca namenil 242.971 evrov. Obe stranki sta dobili po en poslanski mandat v Evropskem parlamentu.

Tudi razmerje med vloženimi sredstvi in izidom volitev pokaže, da je bila najmanj učinkovita kampanja NSi-ja. Stranko je namreč vsak glas, ki ga je dobila na volitvah, stal 4,69 evra. V tem smislu tudi ni bila preveč uspešna kampanja SLS-a, ki je za vsak glas namenila 3,40 evra, a ostala pred vrati Evropskega parlamenta.

Zmagovalca volitev SDS je vsak glas stal 1,47 evra, drugouvrščeno Gibanje Svoboda pa 1,87 evra.

Najučinkovitejša stranka Nič od tega

Izmed vseh list, ki so se podale na volitve, je bila najučinkovitejša kampanja liste Nič od tega, ki jo je vsak dobljeni glas stal sedem centov. Manj kot en evro za glas so odštele še Vesna (0,93 evra), SD (0,84 evra) in Resni.ca (0,51 evra).

Pri tem izstopa direktor podjetja BIA Separations in večinski lastnik medijskih družb Domovina in Media X Aleš Štrancar, ki je SLS namenil 22.208 evrov.

Za kampanjo posameznih list, na katerih so kandidirali, so finančna sredstva prispevali tudi nekateri kandidati za evropske poslance.

Največ Vladimir Prebilič, ki mu je tudi uspel preboj v Bruselj, in sicer je za kampanjo Vesne prispeval 20.900 evrov. Kandidata SDS-a Franc Kangler in Branko Grims sta svoji stranki prispevala po 3000 in nekaj več kot 4600 evrov. Nosilec liste SD-ja Matjaž Nemec je za strankino kampanjo prispeval 5500 evrov, njegov strankarski kolega Milan Brglez pa 3000 evrov.

Kandidat NSi-ja David Klobasa, ki mu ni uspelo osvojiti poslanskega mandata, je stranki namenil 4000 evrov, tedanji evropski poslanec in nosilec liste Zelenih Klemen Grošelj pa je za kampanjo omenjene liste namenil 5000 evrov.

Organizatorji volilne kampanje, katerih listam je uspel preboj na evropski politični parket, so sicer upravičene do povračila stroškov volilne kampanje v višini 0,33 evra za dobljeni glas, pri čemer skupni znesek povrnjenih stroškov ne sme preseči zneska porabljenih sredstev v volilni kampanji.

Koliko so stranke potrošile za evropske volitve