sta v zadnjem tednu v okviru nadzora vinjet izdala 1.662 nalogov. Zaradi pregledov so zastoji, a ne več kot kilometer.
Mesec po uvedbi novih vinjet smo na Darsu povprašali, kako gre z nadzorom in koliko je kršilcev. Kot rečeno, je bilo v tednu od 27. julija do 3. avgusta izdanih rekordnih 1.662 plačilnih nalogov, brez upoštevanja policije, carine in prometnega inšpektorata, ki so tudi pooblaščeni za izrekanje glob.
Največ kršilcev na dolenjskem kraku in ljubljanski obvoznici skupaj
Največ, 560, so jih Darsovi nadzorniki izdali na dolenjskem avtocestnem kraku skupaj z ljubljansko obvoznico, na primorskem kraku skupaj z vipavsko hitro cesto so jih izdali 445, na štajerskem kraku skupaj s pomurskim in podravskim med Slivnico in Draženci 441, na zadnjem mestu z 216 nalogi pa je gorenjsk krak.
Na Darsu navajajo za primerjavo, da so v tednu prej izdali 1.440 nalogov, od 13. do 20 julija pa 1.417. V letošnjem letu od 1. januarja do 3. avgusta so tako cestninski nadzorniki izdali skupno 27.308 plačilnih nalogov, v lanskem letu od 1. julija naprej pa še 15.684. Globe po 300 evrov oziroma 150, če jo prekrškar plača v osmih dneh, se sicer stekajo v državni proračun, in ne v Darsov.
Nadzorniki delajo 24 ur na dan vse dni v letu
Zaradi povečane gostote prometa je Dars pred turistično sezono organiziral izobraževanje dodatnih 19 nadzornikov, ki so se pridružili prejšnjim 83 in skupno število povečali na 102. Novi nadzorniki niso na novo zaposleni, gre za prerazporeditev v okviru področja za izvedbo cestninjenja. Delajo po osem ur na dan v treh izmenah vse dni v letu.
A po novem so vse vinjete enake barve, razlikujejo se le po označbi trajanja v zgornjem desnem kotu. Kako torej poteka takšen težaven pregled? Na izvozih in uvozih na cestninske ceste, na počivališčih in bencinskih servisih ter na cestninskih postajah z zapiranjem pasov.
Nadzorniki namreč vinjete pregledujejo "fizično", saj na avtocestnem sistemu ni nameščenega nikakršnega elektronskega sistema nadzora. To pa seveda lahko povzroči zastoje.
Po več kot kilometrski koloni nadzorno zaporo umaknejo
Kot pojasnjujejo, je zapora vinjetnih pasov potrebna, saj "nadzorniki tako lahko izvajajo nadzor na način, ki je s prometnega vidika še najbolj varen tako za uporabnike, kršilce, kakor tudi same cestninske nadzornike. Sicer pa ravnajo po pravilu, da v primeru kolone, daljše od enega kilometra, zaporo umaknejo, in šele ko se promet spet sprosti, znova postavijo zaporo in poostreno nadzirajo uporabo vinjet."
Kljub obljubam o večji pretočnosti vinjetnega sistema smo torej priča nedodelanemu modelu, kjer morajo za pregledovanje veljavnosti nadzorniki postavljati zapore.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje