Vlačič je želel nadzorni svet Slovenskih železnic zamenjati že decembra, a je moral počakati na oblikovanje kadrovsko-akreditacijskega sveta, prek katerega bo potekalo predlaganje kandidatov. Foto: MMC RTV SLO
Vlačič je želel nadzorni svet Slovenskih železnic zamenjati že decembra, a je moral počakati na oblikovanje kadrovsko-akreditacijskega sveta, prek katerega bo potekalo predlaganje kandidatov. Foto: MMC RTV SLO
Patrick Vlačič
Vlačič napoveduje zamik pri odprtju nekaterih avtocestnih odsekov. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared

Ko bomo imeli te strategije, bo malo prostora za špekulacije in politične pritiske.

Patrick Vlačič

delež prometa v BDP-ju.

Predlog bo posredoval kadrovsko-akreditacijskemu svetu, predvidoma prihodnji teden pa naj bi imena novih nadzornikov obravnavala vlada. Sam bo predlagal več imen, kot je mest v nadzornem svetu (9). Ta trenutek na ministrstvu še pridobivajo soglasja posameznih kandidatov, velikega navdušenja nad to funkcijo pa ni, je dejal.

V primeru nadzornikov Slovenskih železnic se ministrstvo poslužuje hitrega postopka in ne javnega poziva zato, ker je od njegovega predloga menjave nadzornega sveta minilo že precej časa. Vlačič je namreč 15. decembra lani sporočil, da poslovodstvo SŽ-ja ne uživa več njegovega zaupanja. Vladi je takrat predlagal zamenjavo nadzornega sveta družbe, ki ga vodi Jelka Šinkovec Funduk. Nadzorni svet naj bi nato zamenjal upravo družbe. Vlada pa je nato odločanje o odpoklicu starih in imenovanju novih nadzornikov prestavila, saj je želela najprej oblikovati KAS.

"Slovenija ni znala izkoristiti svojega potenciala"
Patrick Vlačič
je prepričan, da Slovenija do zdaj ni znala izkoristiti svoje izjemne geostrateške lege, ki ima velik potencial. "Veliko je bilo zamujenega na direktoratih, finančne projekcije za projekte so luknjičaste," je poudaril.

Ob tem je zagotovil, da bo ministrstvo zdaj pospešilo vse procese in zagotovilo sredstva za izvedbo programov. Prav tako bo poskušalo odstraniti ovire pri pripravi prostorskih aktov in do konca leta v DZ posredovati nacionalne strategije, ki na nekaterih področjih zamujajo že osem let. "Ko bomo imeli te strategije, bo malo prostora za špekulacije in politične pritiske," je zatrdil.

Vlačič: Zaradi zamud smo lahko ob evropska sredstva
Minister je spregovoril tudi o področju železnic. Pri tem je izpostavil dva glavna problema. Pod prvo točko po njegovih besedah Sloveniji grozi, da bo zaradi zamud pri izgradnji železniške infrastrukture izpadla iz petega evroskega koridorja.

To bi pomenil, da ne bo prejemala evropskih sredstev, je opozoril. Problem pod drugo točko se navezuje na dejstvo, da Slovenija nima pripravljenih projektov za evropska sredstva.

Kaj pa cestna infrastruktura? Vlačič pravi, da izgradnja nekaterih avtocestnih odsekov, čeprav je bilo tako planirano, letos ne bo izvedljiva.

M. N./A. M.

Ko bomo imeli te strategije, bo malo prostora za špekulacije in politične pritiske.

Patrick Vlačič