Vlačič si želi na vrhu SŽ-ja videti nekoga, ki je za to usposobljen in ki uživa podporo vlade ter prometnega ministra. Foto: MMC RTV SLO
Vlačič si želi na vrhu SŽ-ja videti nekoga, ki je za to usposobljen in ki uživa podporo vlade ter prometnega ministra. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske železnice
Minister za promet napoveduje zamenjavo vodstva Slovenskih železnic. Foto: MMC RTV SLO

Vlačič bo zamenjavo članov nadzornega sveta predlagal zaradi likvidnostnih težav, s katerimi se Slovenske železnice že dlje časa spopadajo, izgub v tovornem prometu in napovedi izplačila božičnice.

Nov nadzorni svet, v katerem je od devetih članov šest predstavnikov države, naj bi nato tudi zamenjal upravo. Minister je kritičen tudi do pripravljenosti železnic na nedeljsko uveljavitev novih železniških pravilnikov, ki v praksi omogočajo liberalizacijo tovornega prometa.

Minister za promet ta trenutek imen kandidatov za nove nadzornike železnic še nima, na čelu Slovenskih železnic pa vidi nekoga, ki je za to funkcijo usposobljen, torej ima ustrezne reference in uživa podporo vlade ter prometnega ministra. "To se mi zdi ključno. Tisti, ki ga bom predlagal, bo imel podporo ministra," je poudaril.

Izguba tovornega prometa 9,14 milijona evrov
Predsednica nadzornega sveta Slovenskih železnic Jelka Šinkovec Funduk je razložila, da je zelo zaskrbljujoča predvsem izguba v tovornem prometu, ki znaša 9,14 milijona evrov in od načrta odstopa za slabih osem milijonov evrov. Izgubo ima tudi potniški promet. Železnice so sicer ustvarile dobiček s prodajo nepremičnin, "toda o dobičkih, ki so osnova za izplačilo nagrad ali božičnic, ne moremo govoriti".

"S takimi izplačili se v času, ki prihaja, ne morem strinjati," je poudarila prva nadzornica Slovenskih železnic, ki je prepričana, da je podjetje v precej nezavidljivem položaju. Do finančnih težav je po njenem mnenju prihajalo tudi prej, ampak: "Se je pa zelo spremenilo dejstvo, da je vsakršna sanacija s strani lastnika zelo otežena; evropska zakonodaja namreč natančno določa, kaj so državne pomoči in kaj ne. Vse finančne injekcije je treba prijaviti v Bruselj in vsakršni vložki so po mojem mnenju skorajda nemogoči oz. težko opravičljivi."

Kmalu resne likvidnostne težave?
Šinkovec Fundukova je še prepričana, da bodo januarja oz. februarja 2009 nastopile resne likvidnostne težave, s čimer bodo najbrž ogrožena tudi delovna mesta na železnicah.

T. K.