z njim ne bodo pogosti. Ura poleta s falconom državne organe stane 3.270 evrov.
Kabinet predsednika vlade in ministrstva z organi v sestavi so lani za letalske prevoze namenili nekaj več kot 2,7 milijona evrov, v prvi polovici letošnjega leta pa nekaj več kot 1,4 milijona evrov. Ministrstva večinoma niso najemala letal.
Največ stroškov z letenjem imajo na zunanjem ministrstvu in na ministrstvu za kmetijstvo in okolje z organi v sestavi. Obe ministrstvi sta lani za letalske prevoze tako namenili več kot 400.000 evrov.
Le nekaj manj sta lani porabili ministrstvi za obrambo in notranje zadeve, okoli 250.000 evrov pa so lani za letalske prevoze plačali na ministrstvu za finance z organi. Nekaj manj so za letalske vozovnice plačali na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo z organi v sestavi, na ministrstvu za infrastrukturo in prostor pa je bilo lani teh stroškov blizu 200.000 evrov.
Na takratnem ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport je ta strošek lani znašal blizu 150.000 evrov, okoli 100.000 evrov pa so porabili na pravosodnem ministrstvu. Manj kot 100.000 evrov so za letalske prevoze lani namenili na ministrstvih za zdravje in za delo, v kabinetu predsednika vlade ter v uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu.
Vlada je 11. julija sprejela sklep, po katerem lahko falcon za izvajanje protokolarnih prevozov za uradne in delovne obiske v tujini uporabljajo tudi ministri. Poleg njih lahko s falconom letijo tudi še predsednik republike, predsednik DZ-ja, predsednik vlade, predsednik DS-ja, predsednik ustavnega sodišča, predsednik vrhovnega sodišča in varuh človekovih pravic.
Za zdaj letela le Bratušek in Jakič
Premierka Alenka Bratušek in minister za obrambo Roman Jakič sta s falconom tako že letela. Jakič je sicer skupaj z načelnikom Generalštaba Slovenske vojske Dobranom Božičem na obisk k pripadnikom slovenskega kontingenta v Libanonu odpotoval v okviru zadnje faze usposabljanja posadke, ki se je končalo konec junija. Tako so bili po zagotavljanju ministrstva za obrambo stroški poleta del stroškov usposabljanja.
S falconom "le, če bo cenejši od redne linije"
Ura poleta s falconom državne organe stane 3.270 evrov. Polet delegacije predsednice vlade v Berlin je bil torej upravičen tako ekonomsko kot časovno. Kot so pojasnili v kabinetu predsednice vlade, da se cene vozovnic s prestopanji gibljejo od 800 do 1.000 evrov na osebo, delegacijo za pot v Berlin pa je sestavljalo devet ljudi. Tako je polet tja in nazaj stal približno 7.000 evrov, z redno linijo pa bi stal nekaj več.
A tu je še časovni dejavnik, saj je falcon za polet iz Ljubljane do Berlina potreboval uro in sedem minut, ker med Berlinom in Ljubljano ni neposredne linijske povezave, pa bi skupaj s postanki za polet z rednimi prevozi potrebovali skoraj štiri ure.
V uradu vlade za komuniciranje in na ministrstvih ob tem zagotavljajo, da bo državni vrh tudi v prihodnje falcon uporabljal le takrat, ko bo to "ekonomsko ali drugače upravičeno" oziroma "če bo polet s falconom cenovno ugodnejši od redne letalske linije".
Več ministrstev na pot običajno pošilja manjše delegacije, zato o uporabi falcona ne razmišljajo. Tako so dejali na ministrstvih za pravosodje, za zdravje ter za gospodarski razvoj in tehnologijo. Na ministrstvu za izobraževanje pa še zagotavljajo, da si prizadevajo za "racionalno odločanje o številu službenih poti v tujino" ter njihovo skrbno načrtovanje.
V Bruselj z rednimi linijami
Ministrstva namreč veliko potujejo v Bruselj, zato so pristopila k skupnemu javnemu
naročilu za nakup vozovnic na tej liniji z Adrio Airways. Kot so pojasnili na finančnem ministrstvu, ministrstva za povratno letalsko vozovnico odštejejo od 290 do 520 evrov, kar je nižje od komercialnih cen. Poleg tega stroške za letalske vozovnice državnih organov povrne Evropska unija. Polet v Bruselj se pri ceni 3.270 evrov za uro poleta z 10-sedežnim falconom tako ne bi izplačal niti, če bi ga povsem napolnili.
Izplačal bi se, če bi z njim leteli 400 ur na leto
Fiksni stroški za vzdrževanje letala so ocenjeni na 214.000 evrov, operativni pa na 1,2 milijona evrov letno. Njegova uporaba bi se ob ceni 3.500 evrov za uro poleta tako obrestovala, če bi se letalo uporabljalo od 350 do 400 ur na leto, so pojasnili na ministrstvu za obrambo. Če stoji falcon neuporabljen v hangarju, znašajo njegovi stroški približno pol milijona evrov.
Kvote 400 ur ne bodo dosegli, če se državni funkcionarji ne bodo prav pogosto odločali za polete s falconom. Stroške pa bodo pokrivali s trženjem letala v okviru mednarodnega sistema izmenjave letalskih prevozov Atares.
V tem sistemu bo sicer cena ure poleta nekoliko višja. Ker so falcon v Atares uvedli šele julija, pa se bo smotrnost te možnosti šele pokazala. Letalo pa sicer še vedno ostaja v načrtu odprodaje najugodnejšemu ponudniku.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje