Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič
Foto: MMC RTV Slovenija/Maja Ikanovič

Sobotne težave s potniškim železniškim prometom med Ljubljano in Mariborom, ko so potniki za vožnjo do Ljubljane zaradi težav z električnimi vodi potrebovali kar osem ur, so se v nedeljo ponovile na relaciji iz Ljubljane do Sežane.

Kot je za MMC pojasnila ena izmed potnic vlaka, ki je iz Ljubljane odpeljal ob 16.15, so v Sežano prispeli šele 20 minut čez enajsto zvečer. Vlak je namreč obstal na mostu med Borovnico in Logatcem, in potrebovali so kar pet ur, da so jih prepeljali do Logatca in nato naprej do Sežane.

Potniki so čakali v mrazu, med njimi tudi starejši ljudje. Informacij, kaj se dogaja, niso dobili. Potniki so želeli, da bi jim na pomoč priskočili lokalni gasilci in jih oskrbeli z odejami.

Mes: Varnost je na prvem mestu

Dogodka je na novinarski konferenci, ki je bila sicer posvečena zaključku interne preiskave decembrske železniške nesreče, v kateri sta umrla dva delavca, komentiral generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.

Kot je dejal, so vlaki ob relativno slabih vremenskih razmerah z veliko snega in z zelo nizko temperaturo v petek in soboto imeli zelo minimalne zamude, nato pa je v soboto popoldne prišlo do izrednega dogodka, ko je potniški vlak strgal žice oz. "vozno mrežo" in prekinil električno napetost.

Sorodna novica Potniki popoldanskega vlaka iz Maribora v Ljubljano so zaradi zapletov potovali kar osem ur

"Ko se strga, je treba kar nekaj časa, da se takšna stvar sanira. Dejstvo je, da so varnostni protokoli takšni, da potniki v tistem trenutku ne smejo iz vlaka. Po navadi se to zgodi na takšnih območjih, kjer niti ne moreš zraven. Proga ni samo tam, kjer je postaja, ampak gre tudi čez območja, kjer ni dostopa. Takrat ni nobene dobre rešitve, so samo slabe. Kar se tiče potnikov, je ključno za nas, da se nobenemu nič ne zgodi. Zato so bili potniki žal v vlaku dlje časa, kot je bilo to sprva mišljeno," je pojasnil Mes in dodal, da bi potniki lahko teoretično zapustili vlak, vendar je od vrat vlaka do tal skoraj meter višine, predvsem pa niso imeli kam iti.

Ob progi bi se zagotovo kdo od potnikov poškodoval, tako da v tistem trenutku je bila seveda slaba, ampak najboljša rešitev ta, da ostanejo potniki na vlaku in da jih potem varno pripeljejo s pomožno dizelsko lokomotivo do Celja in potem naprej v Ljubljano, je dejal.

V nedeljo pa se je po Mesovih besedah vlak moral zaradi okvare zavor ustaviti ravno na viaduktu med Borovnico in Logatcem.

"Potnike so sprva nameravali preseliti na drug vlak, vendar so progovni prometniki v Postojni presodili, da bi bilo preveliko tveganje in da bi lahko prišlo do kakršne koli poškodbe kogar koli od potnikov ter da je bistveno manj tvegano, če so potniki nekaj dlje časa v vlaku in potem pač pot nadaljujejo," je dejal in poudaril, da za nobenega to ni prijetna izkušnja, vendar je varnost na prvem mestu.

Težave z reševanjem vlaka

Direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc pa je dodal, da je v nedeljo pri dolgotrajnem reševanju zapleta šlo tudi za splet okoliščin.

"Nadomestna garnitura bi morala priti iz Sežane, vendar ni bilo izvedljivo, ker je bila neka težava na garnituri. Potem so pripeljali garnituro iz Ljubljane, ki je pa na žalost niso mogli speti, ker je bilo vse zmrznjeno okrog spenjalne naprave. Potrebovali so okoli dve uri, da so ti dve garnituri na odprti progi speli. To je nesprejemljivo, ampak nihče ne more umakniti garniture, če je ne moreš nekam zapeti, in to se ni dalo. Vse je trajalo absolutno predolgo," je dejal.

Generalni direktor SŽ-ja Mes je napovedal, da se bodo potnikom oddolžili na več načinov. "Povrnili jim bomo vse stroške, ki so jih imeli in poskušali najti kakšno drugo rešitev zanje, kako jim olajšati oziroma se bolj oddolžiti," je napovedal.

Velika zamuda dveh vlakov