Koalicijski poslanci so obravnavani predlog s finančnega vidika označili kot neustrezen, so pa priznali, da so cene vrtcev previsoke in da bi kazalo razmisliti o spremembah v sistemu. Nadaljnji parlamentarni postopek bi opozicija podprla, vendar so bili poslanci mnenja, da bi bili treba predlog še dograditi.
Brezplačni vrtci neuresničljiva ideja
Tudi strokovnjaki opozarjajo, da je ideja o brezplačnih vrtcih neuresničljiva, večina staršev pa je že oproščena določenega dela plačila vrtca glede na mesečni brutodohodek na člana in premoženje.
Plačilo staršem določi občina, ki je ustanovitelj vrtca, na podlagi njihovih dohodkov in premoženja družine kot odstotek cene programa, v katerega je otrok vključen. Vrtec ceno za program, ki ga izvaja, izračuna na podlagi ugotovljenih stroškov vzgoje, varstva in prehrane v vrtcu.
Starši, ki prejemajo denarno socialno pomoč, so plačila vrtca oproščeni, družine, ki imajo v vrtec vključenega še enega otroka, pa za starejše otroke plačujejo za en plačilni razred nižjo ceno.
Lestvica ima 8 plačilnih razredov, najnižje je plačilo 1. plačilnega razreda, in sicer 10 odstotkov cene programa, najvišje pa je plačilo iz 8. plačilnega razreda, ki pomeni 80 odstotkov cene programa. Razliko med plačilom staršev in ceno programa pa zagotavlja občina iz javnih sredstev.
1. plačilni razred :
10 % cene - do 66.893 SIT dohodka na člana
2. plačilni razred :
20 % cene - nad 66.893 do 93.650 SIT dohodka na člana
3. plačilni razred:
30 % cene - nad 93.650 do 120.407 SIT dohodka na člana
4. plačilni razred:
40% cene - nad 120.407 do 147.164 SIT dohodka na člana
5. plačilni razred:
50 % cene - nad 147.164 do 187.900 SIT dohodka na člana
6. plačilni razred:
60 % cene - nad 187.300 do 240.814 SIT dohodka na člana
7. plačilni razred:
70 % cene - nad 240.814 SIT do 294.328 SIT dohodka na člana
8. plačilni razred:
80 % cene - nad 294.328 SIT dohodka na člana
Prostorsko načrtovanje v nadaljnjo obravavo
Poslanci so na redni seji še sklenili, da je zakon o prostorskem načrtovanju primeren za nadaljnjo obravnavo. Po mnenju vlade je nov zakon potreben, saj so v zdajšnji zakonodaji nekatere rešitve nejasne, vsebinsko in organizacijsko pa vprašljive. Poleg tega tudi ne sledijo povsem sodobnim spoznanjem na tem področju. Zakon o prostorskem načrtovanju med drugim določa nov sistem prostorskih aktov, nove vsebine, hierarhijo in imenovanje prostorskih aktov na vseh ravneh.
Razprava je pokazala, da ima v zvezi s predlaganimi spremembami tudi koalicija nekaj pomislekov, opozicijski LDS in SD pa podpirata sprejetje najnujnejših sprememb veljavnega zakona, šele nato pa oblikovanje celovite sistemske rešitve.
Ob koncu še o referendumu in avtorskih pravicah
Ob koncu zasedanja so poslanci v okviru skrajšanega postopka sprejeli novelo zakona o avtorskih in sorodnih pravicah ter opravili drugo obravnavo novele zakona o referendumu in ljudski inciativi. Tretja obravnava je na dnevnem redu ponedeljkovega zasedanja.
Najpomembnejše novosti, ki jih predlagani zakon prinaša, je ukinitev predhodnega zakonodajnega refernduma, pa tudi zvišanje števila podpisov, ki jih je treba zbrati za referendumsko pobudo za začetek zbiranja 40.000 podpisov. Za predlog je zdaj treba zbrati 1.000, po novem pa bi bilo to 2.500 podpisov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje