Andrej Brglez je prepričan, da bo poligon pripomogel k večji varnosti v prometu in da bo pomagal tudi tistim, ki vozijo vsak dan, da spoznajo svoje vozilo. Foto: MMC RTV SLO
Andrej Brglez je prepričan, da bo poligon pripomogel k večji varnosti v prometu in da bo pomagal tudi tistim, ki vozijo vsak dan, da spoznajo svoje vozilo. Foto: MMC RTV SLO

To je objekt, ki ga je država potrebovala.

O poligonu
Ljudje vse več časa preživimo na cesti oziroma v kolonah, pravi Brglez in dodaja, da je avto postal nekakšna lupina, kjer se ljudje počutijo varne in izolirane od preostalega sveta, čeprav so v resnici na zelo javnem kraju - na cesti. Foto: Reuters

Ljudje so sposobni mirno stati v vrsti pri blagajni in ne izražajo glasno svojega zadovoljstva - tega v avtu isti ljudje ne naredijo enako - mirno, stoično, potrpežljivo - ampak svojo jezo izražajo bodisi verbalno bodisi s hupanjem in podobnim.

Andrej Brglez o varnosti na cestah

Andrej Brglez iz Avto-moto zveze Slovenije je v pogovoru za MMC razkril, da je AMZS zgradil prvi poligon v Sloveniji, ki je med najbolj sodobnimi v Evropi in na katerem bodo vozniki lahko preizkušali svoje sposobnosti in se obenem naučili tudi o sodobnih tehnologijah, ki jih imajo novejša vozila in ki omogočajo večjo varnost, pa jih večina voznikov sploh ne pozna. Poligon bo po Brglezovih besedah namenjen voznikom avtomobilov, motoristom, voznikom avtobusov, tovornjakov, motociklov ...

"To je objekt, ki ga je država potrebovala. Žal država ni imela posluha za to, da bi nam pri projektu priskočila na pomoč, zato smo ga zgradili v sodelovanju s tujimi partnerji," podrobnosti o prvem tovrstnem projektu razkriva Brglez. "Prepričan sem, da bo veliko Slovencev tam, pa čeprav pravilno vozijo že 10, 15, 20 let, osvežilo svoje znanje, se naučilo kaj novega. Na tečajih varne vožnje spoznavamo, da ljudje ne vedo, kaj jim njihov avtomobil omogoča, katere naprave so vanj umeščene in kako jim lahko te pomagajo pri boljši vožnji."

Slovenci ne spremljamo sprememb v prometu
Brglez je v intervjuju razložil, da je AMZS v sodelovanju z drugimi evropskimi avtomobilističnimi zvezami pred štirimi leti izvedel anketo med slovenskimi vozniki, ki je pokazala, da smo na zadnjem mestu po poznavanju novejših prometnih znakov, načinu vožnje, napravah v vozilih in novih tehnologijah, ki so umeščene v avtomobile. "To ne pomeni, da smo Slovenci slabi vozniki, sploh ne. To le pomeni, da očitno nehamo misliti na cestnoprometne predpise tisti trenutek, ko opravimo vozniški izpit," pravi Brglez in dodaja: "Kar pa seveda ni prav. Promet je živ organizem, ki se spreminja in ki ga je vedno treba spremljati, se o njem izobraževati. Vedno, tudi na najbolj vsakdanji poti moramo promet spremljati, opazovati, biti pozorni na spremembe, na nove rešitve, širše ceste, drugačne kolesarske poti." V zadnjih 10 letih, še dodaja, k nam prihajajo nove prometne ureditve, kot so na primer krožna križišča, ki jih ljudje prej niso poznali in se v njih ne znajdejo.

Težava ni samo v vozniku, ampak tudi v avtomobilih, cestah
Brglez še pravi, da represija ni način za reševanje težav v prometu. Opozarja, da je vožnja sestavljena iz treh delov: avtomobila, ceste in voznika. Težave se po njegovem mnenju pojavijo že pri prvi točki, torej pri avtomobilu. Ti niso dovolj varni, vzroke pa je treba iskati tudi v tem, pravi, da zdaj voznikom avtomobilov ni treba več vsako leto voziti na tehnične preglede.

Posledica tega je, da vozila niso redno servisirana, da vozniki ne poznajo zmogljivosti svojega avtomobila in da se vozijo v nevarnejših avtomobilih. "Težava je seveda tudi v vozniku, s katerim pa se delno ukvarjajo ti strožji zakoni o varnosti v cestnem prometu. Izjemno pomembna pa je cestna infrastruktura - v Sloveniji v tem smislu zaostajajo za evropskim povprečjem. Veliko je cest, za katere vemo, da so v slabem stanju. veliko je tudih novih cest, ki ne dosegajo evropskega povprečja."

Obnašanje ljudi za volanom je agresivno
Brglez še pravi, da se po raziskavah proizvajalcev avtomobilov obnašanje ljudi, ko sedejo za volan, popolnoma spremeni - postanejo agresivni, bolj napeti, ... Brglez to primerja s čakanjem v vrsti pred blagajno: "Ljudje so sposobni mirno stati v vrsti pri blagajni in ne izražajo glasno svojega zadovoljstva - tega v avtu isti ljudje ne naredijo enako - mirno, stoično, potrpežljivo - ampak svojo jezo izražajo bodisi verbalno bodisi s hupanjem in podobnim."

Keder: Promet nadzorujejo vsi razpoložljivi policisti
Brglez sicer meni, da večjega števila smrtnih žrtev v zadnjem tednu ne moremo pripisati nedoslednemu izvajanju nadzora nad upoštevanjem cestnoprometnih pravil, ampak je dejavnikov, ki vplivajo na nesreče, več. Leon Kender z Generalne policijske uprave pravi, da promet nadzorujejo "vsi razpoložljivi policisti in vsa tehnična sredstva, pri čemer je največ policistov v službi v dneh, ko se statistično zgodi največ prometnih nesreč (največkrat je to prav obdobje med petkom in nedeljo)". Pravi, da je nov zakon že pokazal prve rezultate: "Najhujšim in najbolj agresivnim kršilcem cestnoprometnih predpisov smo po novih določbah ZVCP-ja zasegli že več vozil in jim na ta način tudi fizično onemogočili nadaljnje kršenje prometnih predpisov ter ogrožanje drugih udeležencev v prometu."

Tanja Kozorog

To je objekt, ki ga je država potrebovala.

O poligonu

Ljudje so sposobni mirno stati v vrsti pri blagajni in ne izražajo glasno svojega zadovoljstva - tega v avtu isti ljudje ne naredijo enako - mirno, stoično, potrpežljivo - ampak svojo jezo izražajo bodisi verbalno bodisi s hupanjem in podobnim.

Andrej Brglez o varnosti na cestah