Vse več voznikov ne vozi na primerni varnostni razdalji. Foto: BoBo
Vse več voznikov ne vozi na primerni varnostni razdalji. Foto: BoBo

Meritve varnostne razdalje policija opravlja z laserskimi merilniki in službenimi vozili, v katerih je vgrajen videonadzorni sistem. V letošnjem letu je policija pošto s posneto fotografijo, izračunom hitrosti in razdalje ter globo poslala 5781 voznikom, to je skoraj 2000 več kot pred dvema letoma in 800 več kot lani v enakem obdobju.

Varnostna razdalja je poleg hitrosti dejavnik, na katerega lahko voznik neposredno vpliva, pravi Manuel Pungertnik, vodja AMZS-jeve šole vožnje. "Kako jo lahko naštudiramo? Najdemo si neki objekt – obcestni stebriček ali neko fiksno točko, ki jo vidimo. Ko jo avto pred nami prevozi, začnemo počasi šteti 21, 22. To je približek ene sekunde, zakon namreč govori, da smo dolžni voziti na razdalji dveh sekund."

Pungertnik ocenjuje, da večina vozi na prekratkih varnostnih razdaljah. Darsove označbe – talne puščice – so v pomoč, upošteva pa jih premalo voznikov. "Največkrat slišimo od voznikov, da se ne da voziti na varnostni razdalji, ker se drugi vrivajo. Vsak to reče. Ampak kdo so ti drugi, če to mi nismo? Kdo se torej vriva? Treba je začeti pri sebi. Ni lahko, a se da."

Kršitelji zaradi neupoštevanja varnostne razdalje dobijo globo 200 evrov. Z ugovorom praviloma ne uspejo, dodajajo v policiji, saj so kršitve dokumentirane.