Taksisti menijo, da jih infrastrukturno ministrstvo s tem določilom kaznuje, ker nasprotujejo prihodu Uberja in podobnih prevoznikov v Slovenijo. "Nismo proti testiranju, ampak potem se testirajmo tako kot drugi, na en teden," je v izjavi za medije zahtevo taksistov ponovil podpredsednik sindikata taksistov pri Sindikatu delavcev prometa in zvez Janko Belopavlovič. Ministru Jerneju Vrtovcu, s katerim so se taksisti prejšnji teden sešli, je očital, da jih ne posluša: "Pa tudi če posluša, ne sliši."
V primeru dejavnosti taksistov ne gre za organizirane proteste, ampak samostojno izražanje nezadovoljstva ljudi, ki ne morejo delati, je dejal predsednik sindikata taksistov Dejan Jefim. "Čedalje več jih bo," je posvaril in dodal, da taksisti od prebivalcev dobivajo veliko izrazov podpore. "Vlada naj umakne odlok in bodo ljudje šli delat. Sicer bodo še naprej prihajali sem," je dejal.
Taksiji okoli državnega zbora
Danes so taksisti svoja vozila ustavili na Šubičevi ulici in drugih ulicah okoli poslopja državnega zbora v Ljubljani. Zbrali so se tako ljubljanski taksisti kot predstavniki taksistov iz drugih delov Slovenije.
Opozorili so, da jim lahko testiranje skupaj s čakanjem na rezultate vzame ves dan, torej na tri dni en dan ne morejo voziti strank. Ob tem so jim določene dni termini za testiranje na voljo zgolj popoldne. V Sloveniji je okoli 1500 taksistov, toliko ljudi se torej mora po državi testirati na 72 ur, če želijo opravljati dejavnost.
"Ta odlok je podan zgolj zaradi Uberja. Radi bi ga pripeljali v Slovenijo," je prepričan Belopavlovič. Ob tem je opozoril, da Uber povzroča veliko škodo. "Mi smo zaposleni, plačujemo licence, davke, vse, kar je treba. Če bo prišel Uber, bo uničil 1500 delovnih mest, 1500 družin," je dejal.
Jefim je dodal, da ne gre le za Uber, ampak tudi druga podobna podjetja, ki v praksi opravljajo taksiprevoze brez licenc in se obnašajo podobno kot omenjeno ameriško podjetje.
Belopavlovič je poudaril tudi nesmiselnost enačenja taksistov z inštruktorji v avtošolah. "Zakaj so bile potem avtošole zaprte, taksiji pa smo vozili, če je težava majhen prostor v vozilu?" je vprašal. Taksisti se tako sprašujejo, ali se denimo na tri dni testirajo tudi policisti, reševalci, vozniki ministrov in drugi poklici, ki opravljajo prevoze z avtomobili.
Vrtovec obljubil vpogled v strokovne podlage
Jefim je medtem poudaril, da jim je Vrtovec na sestanku prejšnji teden obljubil vpogled v strokovne podlage, ki jih je vlada upoštevala pri sprejemu odločitve o testiranju taksistov na 72 ur. Do danes dokumentov niso prejeli.
Predstavnica taksistov iz Maribora, Sonja Zorko, je opozorila, da jim vlada jemlje še tiste drobtinice, ki so jim ostale. "Greš na testiranje, iščeš, kje se boš testiral, na koncu te testirajo in imaš pozitiven izvid, potem greš čez eno uro na PCR-test in imaš negativen izvid testa," je navedla. Taksisti imajo ogromne stroške s popravili avtomobilov, davki, zavarovanjem in drugimi dajatvami. "Na koncu meseca te nihče ne vpraša, koliko strank si izgubil, ko si bil na testiranju," je opozorila.
"Vse to je zato, ker želijo sem pripeljati Uber. A dokler bomo taksisti enotni, Uberja v Sloveniji ne bo," je poudarila Zorkova. Na vprašanje, kaj lahko taksisti storijo, pa je navedla primer Beograda, kjer so taksisti zaprli glavne ceste.
Podpora opozicijskih LMŠ-ja in SD-ja
Taksisti so na glas podpore danes naleteli tudi v nekaterih opozicijskih strankah v državnem zboru. Poslanska skupina SD-ja je iskala, a ni našla nobene druge evropske države, v kateri bi se morali taksisti testirati na okužbo z novim koronavirusom na tri dni, je v izjavi za medije dejal poslanec te stranke Dejan Židan. Poudarja sicer, da ima vlada več informacij, zato jo poziva, naj javno pove, kje drugje v Evropi še veljajo takšna določila.
Tudi Židan ob tem od vlade zahteva pojasnilo v povezavi s strokovnimi podlagami za testiranje taksistov na tri dni. Ne nazadnje pa ga zanima, kaj pravi zdravstvena stroka o jemanju brisa z nosne sluznice tako pogosto. Vlado je Židan pozval k dialogu in iskanju ustreznejše rešitve. "Slovenski taksisti aktivno povedo, da so proti slabim praksam, kot je Uber – slaba praksa, kako razvrednotiti delo, ogroziti potrošnika in državni proračun. Multinacionalke imajo grdo navado, da se zelo rade izognejo plačilu davkov," je še poudaril Židan.
Tudi poslanska skupina LMŠ-ja poziva vlado, naj vzpostavi dialog s taksisti in predstavi strokovne podlage za zahtevo po testiranju na tri dni, je dejal Robert Pavšič. "Če bi bile podlage razumljive, verjetno odpora taksistov ne bi bilo," je dejal. LMŠ sicer taksiste razume in zahteva, naj vlada najde rešitev, ki bo zadovoljila tako ukrepe v smislu preprečevanja širjenja epidemije kot položaj taksistov, ki se komaj preživljajo, je dejal.
Levica: Vlada zatira proteste
Stranka Levica je poziv vladi, naj prekliče zahtevo po testiranju taksistov na vsakih 72 ur in zagotovi nediskriminatoren in javnozdravstveno strokovno podprt način obveznega testiranja za opravljanje dejavnosti taksi prevozov, poslala že prejšnji teden. Danes so taksistom znova izrekli podporo in opozorili, da aktualna oblast tudi v tem primeru zatira proteste. "Državni zbor je obkoljen z maricami, policisti pa popisujejo voznike in jim pošiljajo kazni od 400 evrov navzgor, pa čeprav njihovi protesti nikogar ne ogrožajo, še najmanj pa javnega zdravja," so zapisali v izjavi za javnost.
"Najbolj izpostavljeni delavci v času epidemije so zadnji, ki bi morali prenašati samovoljne, neživljenjske in protisocialne ukrepe te vlade," so še dodali v Levici. "11 mesecev so zagotavljali vsaj minimum javnega prevoza in morali skrbeti za lastno zdravje, za nagrado pa so dobili neživljenjske ukrepe in astronomske kazni – zgolj zato, ker so si drznili upreti samovolji oblasti," so sklenili.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje