Razprava je pokazala, da se koalicija in opozicija še zmeraj ne strinjata glede novosti, saj opozicija meni, da obstoječega sistema ni treba spreminjati. Kot je znano, predlog novele uvaja sedemdnevne, mesečne in letne vinjete, ukinja pa polletne, pri čemer uredba predvideva ceno 95 evrov za letno vinjeto (namesto dozdajšnjih 55) in 15 evrov za tedensko vinjeto. Ceno mesečne vinjete še določa posebna medresorska skupina, predvidoma pa se bo gibala med 30 in 35 evri. Za motorna kolesa bo poleg tedenskih in letnih še naprej veljala polletna vinjeta.
Minister za promet Patrick Vlačič je ob tem povedal, da je vlada s spremembo zakona o javnih cestah sledila očitkom iz uradnega opomina Evropske komisije, ki je zaradi po njenem mnenju diskriminatornega sistema cestninjenja pozneje zamrznila evropska sredstva za gradnjo avtocestnih odsekov.
Opozicija ob tem opozarja, da Evropska komisija z zamrznitvijo sredstev izsiljuje državo članico in da bi Slovenija morala zoper njo sprožiti tožbo pred Sodiščem evropskih skupnosti.
Veto na novelo ni izključen
Predlog zakonske novele je predviden za obravnavo po nujnem postopku. DZ naj bi ga sprejel na majskem zasedanju, veljati pa bi se začel 1. julija. Ob tem ni mogoče izključiti veta na zakonsko novelo; komisija DS-ja za lokalno samoupravo in regionalni razvoj zakona namreč ne podpira. Morebitno izglasovanje veta bi lahko odložilo predviden datum uveljavitve zakona, zato bo morala vlada predvideti prehodne določbe, ki bodo pravno urejale morebitno poznejšo uveljavitev zakona.
E. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje