Delavci SCT-ja so gradbena dela in preizkuse opravili v šestih dneh po nesreči, v kateri sta na vozilo nemškega turista padla dva kvadratna metra protipožarnega ometa. Foto: MMC RTV SLO
Delavci SCT-ja so gradbena dela in preizkuse opravili v šestih dneh po nesreči, v kateri sta na vozilo nemškega turista padla dva kvadratna metra protipožarnega ometa. Foto: MMC RTV SLO
Manj kot kilometer in pol dolg predor je bil rekordno drag, prvič pa so ga zaprli že dan po odprtju. Foto: MMC RTV SLO
Kdaj bo Šentvid odprt?

Delavci družbe SCT so šest dni po nesreči, ko je na vozilo nemškega turista padel del protipožarnega ometa, odstranili ves protipožarni omet v stari galeriji predora. Konec tedna so opravili tudi testiranja elektrostrojne opreme, izvedli gradbene preglede in opravili požarni preizkus. Rezultati vseh preizkusov so bili, po zagotovilih SCT-ja, uspešni. "Šentviški predor je narejen brezhibno," je danes povedal Ivan Zidar.

Dela opravljena, na vrsti papirji
SCT naj bi s tem svoj del na poti k ponovnemu odprtju predora opravil. Zavod za gradbeništvo pa je Darsu že predal poročilo o stanju stropa v galeriji šentviškega predora po dostranitvi protipožarnega ometa. Na Darsu bodo poročilo proučili in na podlagi ugotovitev ukrepali. Kdaj bo znova stekel promet skozi predor, ne morejo napovedati.

Žerjav: Predor bo odprt, ko bo varen
O končnem odprtju bo odločil prometni minister Radovan Žerjav, ki je že poudaril, da predora ne bo odprl, dokler ne bo dobil zagotovil strokovnjakov, da je ta - tudi brez protipožarne zaščite v stari galeriji predora, nad katero sta telovadnica in železniška proga - požarno varen.

Janša se o Žerjavovi usodi še ni odločil
Kakšna bo usoda prometnega ministra - z njo je najverjetneje povezana tudi usoda uprave Darsa -, je v rokah premierja Janeza Janše, ki se bo o tem najverjetneje odločil še v tem tednu. Po zadnji nesreči v predoru sta namreč tako prometni minister kot uprava Darsa ponudila odstop.

SCT pojasnjuje: Nihče ni vzdrževal stare galerije
SCT
je po končanem delu v predoru v izjavi za javnost med drugim zapisal, da noben predor na svetu nima protipožarnega ometa, ga pa imajo nekatere galerije predorov. Opozoril je, da je treba ločiti med pojmi galerija in predor in da je predor Šentvid zgrajen iz treh delov: stare galerije, nove galerija in predora.

"Smo v evropski ligi prvakov"
Za vse nastale težave SCT krivi staro galerijo, ki je bila postavljena pred 24 leti in je v tem času zapuščena ter nevzdrževana propadala. Novozgrajeni deli predora, predor in nova galerija naj bi bili po izjavi SCT-ja "pomemben gradbeni dosežek, tako v svetovnem kot v domačem merilu". Ob tem je Zidar izrazil oceno, da bo Šentvid uvrščen med prve tri predore v Evropi, in izkoristil priložnost, da doda, da igra SCT pri gradnji predorov v "evropski ligi prvakov".

Kdaj bo Šentvid odprt?